تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۵۱۰۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برای کسب مجوز و بهره برداری از معادن چقدر مانع داریم؟

‌می‌متالز - ماجرای کارآفرینی که برای کسب مجوز اکتشاف و بهره برداری از معدن، چند سالی است با موانع، مشکلات و شروط متعددی مواجه شده است.

به گزارش می‌متالز، متقاضی مجوز اکتشاف و بهره برداری از معدن گفت: بزرگترین مانع که با آن روبرو شدم "پهنه" بود؛ پهنه یعنی طرح مطالعاتی برای شناسایی مناطق معدنی بوسیله دولت و واگذاری آن به مردم، اما در ایران صدرصد خلاف آن انجام می‌شود.

تعداد بازدید : 2


رئیس سازمان ثبت و املاک کشور می‌گوید: وزارت نیرو و راه و شهرسازی باید برای ساماندهی تثبیت اراضی ملی معادن، همکاری بیشتری داشته باشند.

دهقان شادکامی افزود: سازمان منابع طبیعی با دادن مجوز‌های سلیقه‌ای و تراشیدن بهانه‌های مختلف، مانع بعدی است؛ سومین مانع هم بروزرسانی سامانه حدنگاری معادن است که شش ماه در حال بروزرسانی است.

این متقاضی مجوز اکتشاف و بهره برداری اضافه کرد: اعمال نشدن ماده ۲۴ قانون اصلاحیه معادن هم مانع چهارم محسوب می‌شود ضمن اینکه به همه این موانع، تغییر قانون در حین مجوز گرفتن هم اضافه می‌شود.

محمد هادی سبحانیان معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه وزارت صمت تاکنون توانسته ۲۵ درصد از صدور مجوز‌های این وزارتخانه را شفاف کند، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها تاکنون عملکرد مناسبی نداشته اند به عنوان مثال. بانک مرکزی با صدور ۷۰ مجوز، نمره پایینی را برای اجرای قانون کسب کرده است.

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در هیئت مقررات‌زدایی می‌گوید: در صورت همکاری نکردن وزارتخانه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مجلس از همه ابزار‌های قانونی برای تسهیل صدور مجوز‌ها استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده