تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۵۱۰۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ذوب‌آهن اصفهان پایه‌گذار صنعت فولاد در کشور است

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرکت ذوب‌آهن به عنوان مادر و پایه‌گذار صنعت فولاد کشور، تاکنون دستاورد‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله نوآوری محصولات داشته است.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارائی در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در بازدید از غرفه ذوب‌آهن اظهار داشت: این شرکت به عنوان مادر و پایه‌گذار صنعت فولاد کشور، تاکنون دستاورد‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله نوآوری محصولات داشته است.

وی آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از ذوب‌آهن اصفهان و مدیریت جهادی این شرکت را اعلام کرد و گفت: این وزارتخانه حمایت‌های لازم جهت افزایش تولید و کیفیت و حضور پرقدرت در بازار‌های داخلی و خارجی را با تأکید بر نوآوری با جدیت دنبال می‌کند.

خاندوزی در بخش دیگری از سخنانش نوآوری را از شروط اصلی پیشرفت اقتصادی دانست و بیان کرد: بدون تمرکز بر نوآوری، قابلیت حیات اقتصادی وجود ندارد؛ برای پیشرفت بیشتر اقتصاد علاوه بر نوآوری‌های سخت، نیازمند نوآوری‌های نرم نیز هستیم.

به گزارش فارس، در آیین اختتامیه ششمین این جشنواره و بر اساس بررسی و ارزیابی‌های صورت گرفته و کسب امتیازات لازم توسط هیأت داوران، ذوب‌آهن اصفهان با تولید محصول «آرک معدنی TH ۳۶» به عنوان نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۰ انتخاب شد و تندیس و لوح سپاس این جشنواره را دریافت کرد؛ شایان ذکر است در فرایند ارزیابی این جشنواره تعداد ۲۹۲ طرح در چهار زمینه ارائه شد که تعداد ۳۸ طرح حائز شرایط ایده‌پردازی و نوآوری شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده