تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۵۱۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سبد پیشنهادی کارگزاری بانک صنعت و معدن برای سرمایه گذاری در بورس

‌می‌متالز - شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد. در سبدی که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام سه نماد «ولصنم»، «شاملا» و «سخاش» برای سرمایه‌گذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، سهم‌های «هرمز»، «شکلر» و «شبصیر»، «شیران» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

به گزارش می‌متالز، در ادامه به بررسی سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن پرداخته شده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری میان‌مدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن

سهام شرکت لیزینگ صنعت و معدن با نماد «ولصنم» که ۲۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن است.

نماد شیران، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۳،۲۰۰ریال را ثبت کرد. شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن ثبات درآمد‌های عملیاتی، مالکیت ۱۰ درصدی بر واتی، افزایش سرمایه از انباشته و تجدید در سال مالی جاری، برنامه شرکت برای استفاده از اهرم برای افزایش سودآوری را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۴،۴۰۰ریالی را برای ولصنم مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۳۷درصدی در میان‌مدت، برای سهامداران این شرکت است.

سهام شرکت معدنی املاح ایران که با نماد «شاملا» در بازار دوم بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی هفتگی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. شاملا که در پایان معاملات روز ۱۱ اسفند ماه، با قیمت ۱۱،۷۲۰ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی ۱۷،۵۰۰ریالی و رشد حدود ۴۹درصدی را در میان‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند.

تقاضای ثابت برای محصول سدیم سولفات، تقسیم سود حداکثری در مجمع با سرمایه قدیم، افتتاح طرح سولفات پتاسیم در ماه اخیر و جهش سودآوری در سال آینده باعث شده تا این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار دارد؛ سهام سیمان خاش با نماد «سخاش» است. رقابت‌های پیاپی برای محصول شرکت در بورس کالا و افزایش نرخ ها، ثبات هزینه‌ها، گازسوز شدن کارخانه و کاهش هزینه‌های شرکت، تقسیم سود حداکثری در مجمع پیشرو با سرمایه قبلی، مهم‌ترین دلایلی هستند که این سهام به سرمایه‌گذاران پیشنهاد شده است.

هرمز در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۸۲،۲۰۰ریال را ثبت کرد؛ براساس پیش‌بینی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن، این نماد در میان‌مدت با رشد ۸۴درصدی همراه شده و به قیمت ۱۲۵،۰۰۰ریال خواهد رسید. از همین رو شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی خود را به نماد هرمز اختصاص داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد بورسی «هرمز» سهم دیگری است که ۱۵درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. براساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شاملا که در آخرین روز معاملاتی خود، قیمت ۱۳،۸۹۰ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت ۲۲،۰۰۰ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که شاملا به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۵۸درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد.

افزایش قیمت اسلب در بازار‌های جهانی، ثبات مقداری فروش، افزایش ظرفیت شرکت با طرح‌های زیرسقفی، مانده ارزی بالای شرکت از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سهام شرکت نیروکلر که با نماد «شکلر» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. شکلر که در پایان معاملات روز ۱۱ اسفند ماه، با قیمت ۳۲،۰۴۰ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی ۵۰،۰۰۰ریالی و شد بیش از ۵۶درصدی را در بلند‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند.

وضعیت مناسب شکلر که نشات گرفته از صعود قیمت جهانی سود کاستیک و ثبات هزینه‌ها بوده و باعث شده این نماد ۱۰درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بلندمدت را به خود اختصاص دهد.

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با نماد بورسی «شبصیر» سهم دیگری است که ۱۰درصد از این سبد پیشنهادی را شامل می‌شود. بر اساس پیش‌بینی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شبصیر که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۹۲،۲۰۰ریالی را تجربه کرده، در بلند‌مدت قیمت ۱۵۵،۰۰۰ریال را هدف گرفته است. در صورتی که شبصیر به تارگت مورد نظر صنعت و معدن دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۸۸درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد.

تقاضای بالا برای محصولات شرکت به دلیل رونق صنعت لوازم خانگی، ثبات قیمت جهانی محصولات، تولید گرید رنگی و خاص ABS و افزایش سرمایه از تجدید، از اصلی‌ترین دلایلی بوده که شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن این مجموعه را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در سبد پیشنهادی هفته سوم اسفند‌ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران که با نماد «شیران» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود آخرین سهمی است که در سبد پیشنهادی بلندمدت شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن قرار گرفته است. شیران که در پایان معاملات روز ۱۱ اسفند ماه، با قیمت ۱۷،۲۲۰ریال هفته را به پایان رسانده؛ هدف قیمتی ۳۰،۰۰۰ریالی و شد بیش از ۷۳درصدی را در بلند‌مدت پیش‌روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب شیران که نشات گرفته از افزایش قیمت نفت و محصولات شرکت، موجودی انبار مناسب، تقسیم سود در مجمع پیشرو بوده و باعث شده این نماد ۱۵درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بلندمدت را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده