تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۵۱۱۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص سه هزارو ۵۵۰ میلیارد به واحد‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل تبصره ماده ۱۸ افزون بر سه هزارو ۵۵۰ میلیارد ریال برای توسعه واحد‌های صنعتی استان اختصاص داده شد.

به گزارش می‌متالز، سالار حسین پور در گچساران اظهار کرد:از محل تبصره ماده ۱۸ برای توسعه واحد‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اعتباراتی اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: افزون بر ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ به واحد‌های صنعتی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار یک هزارو ۶۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و ۲ هزارو ۵۵۰  میلیارد ریال سرمایه در گردش است، تصریح کرد: این میزان اعتبار برای توسعه واحد‌های صنعتی استان جوابگو نیست.

حسین پور عنوان کرد:در حال پیگیری برای افزایش این میزان اعتبار از سوی تیم اقتصادی استان هستیم، یک هزارو ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده و سود این میزان تسهیلات بانکی ۱۲ درصد است.

وی گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۵۱۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۱۳۰ واحد صنعتی آن راکد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد صنعتی غیر فعال در استان ۶۰ واحد آن قابلیت احیا را دارد.

حسین پور بیان کرد: در سال گذشته ۳۲ واحد تولیدی راکد با اشتغالزایی بیش از ۸۷۰ نفر در کهگیلویه وبویراحمد وارد مدا تولید شدند.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای فعال شدن این واحد‌های صنعتی راکد پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: واحد‌های صنعتی که قابلیت برگشت به چرخه تولید را ندارد تنها سوله‌ای خالی یا در تملک بانک و موارد مشابه و یا دارای دستگاه‌های فرسوده هستند.

حسین پور اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۲۵ واحد صنعتی غیر فعال وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی گفت: بیش از هشت هزارو ۷۰۰ نفر هم اکنون در واحد‌های صنعتی و ۷۰۰ نفر در حوزه معدن این استان مشغول به فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده