تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۲۵۱۲۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
به دلیل ترس از کمبود فولاد و به علت عرضه کم؛

قیمت فولاد در ترکیه به شدت در حال افزایش است

‌می‌متالز - بنابر گزارش منابع خبری، قیمت فولاد تخت در ترکیه در طول هفته منتهی به جمعه ۴ مارس، در بحبوحه عرضه محدود در بازار‌های محلی و صادراتی پس از بسته شدن بنادر دریای سیاه، افزایش بیشتری داشت.

ترکیه بازار فولاد منطقه را به دست گرفت

به گزارش می‌متالز، ترکیه معمولا فولاد تخت را از بنادر دریای سیاه در روسیه و اوکراین وارد می‌کند، اما در حال حاضر هیچ محصولی نمی‌تواند حمل شود. در نتیجه، قیمت فولاد در ترکیه به دلیل ترس از کمبود محصولات فولادی به شدت افزایش یافت. در طول هفته تولیدکنندگان ورق گرم ترکیه سفارشات خود را برای تولید در اواخر ماه می‌پذیرفتند.

قیمت فولاد در بازار داخلی ترکیه

ارزیابی فست مارکت در روز جمعه برای قیمت کلاف نورد گرم فولادی داخلی exw ترکیه ۱۰۵۰ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۹۵۰ تا ۹۷۰ دلار در هفته گذشته ۸۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش داشت.

تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه این محصول را با قیمت ۱۰۵۰ تا ۱۱۵۰ دلار به ازای هر تن کارخانه برای تولید ماه می‌در طول هفته فروختند، در حالی که هفته گذشته با قیمت ۹۵۰ تا ۹۷۰ دلار به ازای هر تن کارخانه فروخته شد.

قیمت‌های پیشنهادی برای کویل نورد گرم در پایان هفته به ۱۲۰۰ دلار در هر تن رسید و برخی از فعالان بازار انتظار افزایش بیشتر را داشتند.

دلیل دیگر افزایش شدید قیمت این است که روسیه و اوکراین منابع اصلی تولیدکنندگان کویل نورد گرم ترکیه هستند و کمبود اسلب نیز بر تولید کویل نورد گرم تأثیر می‌گذارد.

افزایش تقاضا برای کویل نورد سرد

قیمت کویل نورد سرد نیز در طول هفته در ترکیه افزایش یافت که با افزایش تقاضا برای این محصول همراه بود.

تولیدکنندگان در این هفته، کویل نورد سرد با ضخامت ۱ میلی‌متر را با قیمت ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۰ دلار به ازای هر تن پیش‌فروش عرضه کردند که افزایش قابل توجهی نسبت به پیشنهادات ۱۱۵۰ تا ۱۱۹۰ دلاری در هر تن کارخانه در هفته گذشته داشته است.

بنابر شنیده‌ها معاملات بین ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ دلار به ازای هر تن کارخانه انجام شد.

ارزیابی فست‌مارکت در روز جمعه برای کلاف نورد سرد فولادی داخلی exw ترکیه ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۱۵۰ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن در هفته گذشته ۱۹۰ تا ۲۰۰ دلار افزایش داشته است.

صادرات کویل نورد گرم ترکیه

تقاضا برای کویل نورد گرم ترکیه در بازار‌های صادراتی این هفته به دلیل کمبود مواد با مبداء دریای سیاه در بازار‌ها زیاد بود.

خریداران در شمال آفریقا، که به طور منظم کویل نورد گرم را از روسیه و اوکراین خریداری می‌کنند، سفارشاتی را برای کویل نورد گرم ترکیه ارسال کردند. تقاضا در اروپا نیز در این هفته نسبت به هفته‌های گذشته بهتر بود.

ترکیه در اوایل هفته کویل نورد گرم را با قیمت ۹۵۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن فوب به اروپا و شمال آفریقا فروخت.

در اواخر هفته، خریداران در لهستان و شمال آفریقا کویل نورد گرم ترکیه را با قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار به ازای هر تن فوب رزرو کردند که همگی برای تولید ماه می‌بود.

کارخانه‌های ترکیه تا پایان هفته این محصول را با قیمت ۱۲۰۰ دلار در هر تن فوب عرضه می‌کردند.

ارزیابی فست مارکت در روز جمعه برای کویل نورد گرم صادراتی بندر اصلی فوب ترکیه ۹۵۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۹۵۰ – ۹۷۰ دلار در هر تن در ۲۵ فوریه ۴۰ دلار افزایش یافت.

بازار واردات ترکیه

چین چندین محموله کویل نورد گرم را که در مجموع بیش از ۱۰۰،۰۰۰ تن می‌شود با قیمت‌هایی از ۹۵۰ دلار به ازای هر تن cfr تا ۹۹۰ – ۱،۰۰۰ دلار در هر تن Cfr در طول هفته فروخت.

هیچ قیمت دیگری برای واردات به کشور چین شنیده نشد.

ارزیابی فست مارکت در روز جمعه برای کویل نورد گرم وارداتی بندر اصلی cfr ترکیه ۹۵۰ – ۱۰۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۹۱۰ – ۹۳۰ دلار در هر تن در هفته گذشته ۴۰ – ۷۰ دلار افزایش داشت.

در طول هفته هیچ قیمت جدیدی برای واردات کویل نورد سرد به ترکیه شنیده نشد.

ارزیابی فست مارکت در ۴ مارس برای واردات کویل نورد سرد بندر اصلی cfr ترکیه ۱۰۹۰ – ۱۱۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به ۱۰۴۵ – ۱۰۵۰ دلار در هر تن در ۲۵ فوریه افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده