تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۵۱۲۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات آهن خام از دریای سیاه متوقف می‌شود!

‌می‌متالز - به گزارش منابع خبری، بازار صادرات آهن خام دریای سیاه در هفته منتهی به پنج‌شنبه سوم مارس با توقف تولید در اوکراین و تحریم محموله‌های روسیه توسط کشور‌های غربی، بسیار کاهش یافت.

خریداران شهامت خرید محموله‌های روسی را ندارند

به گزارش می‌متالز، منابع خبری افزودند که علیرغم محدودیت‌های اعمال شده، تامین کنندگان روسیه به دنبال راه‌هایی برای ادامه روند صادرات محموله‌های خود هستند.

یک منبع از ترکیه گفت که تولیدکننده بزرگ آهن خام روسیه Novolipetsk Steel (NLMK) همچنان در حال خرید و فروش همه محصولات، از جمله آهن خام در بازار است. وی افزود که NLMK می‌تواند در اروپا بر اساس سیف به خرید و فروش بپردازد.

پرداخت بر اساس cif به این معنی است که تامین کننده تمام هزینه‌های حمل و نقل را سازماندهی و پرداخت می‌کند. NLMK یک شرکت تجاری نیز در سوئیس دارد.

کشتی‌های روسی را به بنادر راه نمی‌دهند

این منبع همچنین تاکید کرد که در حال حاضر عدم اطمینان زیادی برای تجارت با روسیه وجود دارد و هیچ خریداری حاضر نیست این ریسک را بپذیرد.

هیچ کس قادر به حمل کالا [از روسیه]نیست. خطوط کشتیرانی غربی در بنادر روسیه بارگیری نخواهند کرد [و]هیچ کشتی روسی خطر رفتن به بنادر اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرد.

یک تاجر آهن گفت: بسیاری از بنادر دسترسی به کشتی‌های متعلق به روسیه یا تحت اداره روسیه را ممنوع می‌کنند.

یک تاجر بین‌المللی آهن خام به فست‌مارکت گفت: «Severstal و سایر تأمین‌کنندگان روسی در تلاش هستند [برای فروش آهن خام به]چین با قیمت‌های معمول بازار و بدون هیچ تخفیفی به معامله بپردازند».

در همین حال، صادرات از اوکراین به دلیل مشکلات حمل و نقل متوقف شد و فولادسازان کلیدی ArcelorMittal Kryvyi Rih (AMKR) و گروه Metinvest فعالیت‌های فولاد و چدن خود را به حالت تعلیق در آوردند.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت در روز پنجشنبه برای آهن خام با منگنز بالای صادراتی بندر اصلی فوب دریای سیاه، ۵۶۵ – ۵۸۵ دلار در هر تن بود، که بدون تغییر در هفته باقی ماند.

به گفته منابع، ارزیابی قیمت فست‌مارکت در روز جمعه برای آهن خام وارداتی cfr ایتالیا به دلیل عدم وجود تامین کنندگان کلیدی در بازار و ” سردرگمی زیاد” بین ۶۰۰ – ۶۱۵ دلار در هر تن و بدون تغییر بود.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت در روز پنجشنبه برای آهن خام کم منگنز صادراتی بندر اصلی فوب دریای بالتیک، نیز ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار در هر تن بود که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده