تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۵۱۴۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵ دلیل نایاب شدن سیمان در بهمئی/علت گرانی سیمان از زبان رئیس اتاق اصناف

‌می‌متالز - رئیس اتاق اصناف شهرستان بهمئی به دلایل ۵ گانه نایاب شدن سیمان در شهرستان بهمئی اشاره کرد.

به گزارش می‌متالز، خداخواست جهانیانی در خصوص گرانی‌های چند روز اخیر سیمان و گلایه‌های مردم در شهرستان بهمئی گفت: عامل اصلی گرانی سیمان طی روز‌های اخیر عرضه سیمان و خرید و فروش آن در بورس است.

وی ادامه داد: به دلیل قیمت گذاری روزانه در بورس و فروش آن در بالاترین قیمت، طبیعتاً سیمان به صورت روزانه گران می‌شود.

جهانیانی گفت: از دیگر مشکلات عمده و اساسی گرانی‌های اخیر سیمان با توجه به اینکه شهرستان بهمئی سیمان مورد نیاز خود را از شرکت سیمان بهبهان تامین می‌کند و این شرکت با توجه به بومی نگری اقدام به توزیع سیمان می‌کند لذا بخش عمده‌ای از سیمان تولیدی خود را در شهرستان بهبهان توزیع می‌کند و مازاد سیمان خود را به شهرستان بهمئی تحویل می‌دهد و همین امر باعث کمبود سیمان و گرانی آن در شهرستان بهمئی شده است.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل و ایرادات مهم و اساسی کمبود سیمان در بهمئی عدم همکاری شرکت سیمان بهبهان است.

جهانیانی ادامه داد: عاملیت فروش سیمان در بهمئی سیمان را به صورت اینترنتی از شرکت سیمان بهبهان خریداری و وجه را پرداخت می‌کند، اما گاهاً ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا شرکت سیمان بهبهان، سیمان را بارگیری و به خریدار تحویل دهد و همین امر یکی از عوامل کمبود سیمان در شهرستان بهمئی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بهمئی افزود: از دیگر مشکلات می‌توان به موضوع نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال و افزایش ساخت و ساز در شهرستان و افزایش تقاضا و کمبود عرضه سیمان اشاره کرد، که این خود عامل دیگری برای کمبود سیمان می‌باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: سیمانی که توسط عاملیت فروش در شهرستان بهمئی توزیع می‌شود اغلب برای ساخت و ساز‌های بزرگ ارسال می‌شود و همین امر باعث می‌شود ساخت و ساز‌های کوچک و خانه‌های مسکونی دچار کمبود سیمان و گا‌ها تعطیلی ساخت و ساز آن‌ها شود.

جهانیانی در خصوص افزایش شدید قیمت سیمان در شهرستان بهمئی گفت: قیمت سیمان با کرایه بار از درب کارخانه ۴۳ هزار تومان خریداری می‌شود و در شهرستان بهمئی به قیمت حدود ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و گرانی اصلی توسط خود کارخانه سیمان بهبهان اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص رفع مشکل کمبود سیمان در شهرستان بهمئی گفت: در تماسی که با مدیرعامل شرکت سیمان بهبهان به عمل آمد، قول همکاری و مساعدت دادند و امیدوار هستیم به زودی مشکل کمبود سیمان در شهرستان بهمئی برطرف شود.

جهانیانی خاطرنشان کرد: لازم است نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بهمئی، تدابیری بیاندیشند تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده