تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۲۵۱۴۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر علمی کنفراس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری؛

به پرورش پژوهشگران حرفه‌ای فولاد نیاز داریم/ رشد ۶۰ درصدی مقالات

‌می‌متالز - دبیر علمی کنفراس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری تاکید کرد: در دهه ۶۰ تولید فولاد کشور یک میلیون تن بود، اما امروز به تولید ۳۰ میلیون تن فولاد رسیده‌ایم. عنوان می‌شود به ازای تولید هر یک میلیون تن فولاد باید پنج پژوهشگر تمام وقت داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، بهزاد نیرومند در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری گفت: ما به پرورش پژوهشگران حرفه‌ای فولاد نیاز داریم و پرورش آن‌ها وظیفه شرکت‌های فولادسازی است. در حال حاضر، کشور هند برای پرورش پژوهشگران هزینه بسیاری کرده است و بسیاری از دانشجویان نخبه را حمایت می‌کند. ما نیز باید داشنجویان نخبه را جذب حوزه فولاد کنیم.

به گفته دبیر علمی کنفراس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری، ما در دومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری به دنبال پژوهش‌های کاربردی بودیم. همچنین طرح چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌های کاربردی را هدف قرار دادیم.

وی با بیان اینکه داوران کنفرانس متشکل از ۳۲ نفر که ۲۱ داور از حوزه صنعت و ۱۱ نفر از اساتید دانشگاه بودند و زمان خوبی برای بررسی مقالات صرف کردند، اظهار داشت: بیش از ۸۰ مقاله دریافت کردیم که ۶۰ درصد نسبت به اولین کنفرانس رشد داشته است و چکیده آن به صورت یک کتابچه چاپ شده است و ۹ نویسنده از خارج کشور در نگارش مقالات و ارائه آن مشارکت کردند و ۱۰ درصد مقالات به زبان انگلیسی توسط نویسندگان داخلی و خارجی نوشته شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده