تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۴۸
بازدید: ۵۵۴
کد خبر: ۲۵۱۵۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

ترکیه از زمان حمله روسیه ۲٫۴ میلیون تن فولاد فروخته است

‌می‌متالز - ترکیه از زمان حمله به اوکراین، روسیه را تحریم نکرده است و محصولات آهن خام، تختال و فولاد همچنان از روسیه به ترکیه فروخته می‌شود که بسیار کمتر از قبل است. یک منبع گفت که معاملات در این هفته بین ترکیه و روسیه با تخفیف ریسک انجام می‌شود و پرداخت‌ها به لیر ترکیه به بانک‌های روسیه انجام می‌شود. تختال CIS این هفته با قیمت ۸۸۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن فوب به ترکیه فروخته شد، در حالی که تختال برزیلی امروز با قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر تن فوب عرضه شد.

به گزارش می‌متالز، تخمین زده می‌شود که فولادسازان ترکیه از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴فوریه، تا ۲٫۴ میلیون تن فولاد فروخته باشند.

از زمانی که ترکیه پس از آسیب به زیرساخت‌های اوکراین و تحریم‌های روسیه، به بازیگر اصلی فولاد تبدیل شد، ۲٫۳ تا ۲٫۴ میلیون تن فولاد توسط ترکیه در خارج از کشور و در داخل فروخته شده است. تخمین زده می‌شود که ترکیه حدود ۱٫۲۵ میلیون تن میلگرد و حدود ۵۰۰۰۰۰ تن شمش فروخته است.

تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۱ به ۴۰٫۴ میلیون تن رسید که میانگین آن ۱٫۵۵۴ میلیون تن برای یک دوره دو هفته‌ای بود. این نشان می‌دهد که ترکیه در دو هفته گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن فولاد بیشتر از میانگین دوره دو هفته‌ای سال ۲۰۲۱ فروخته است.

ترکیه نه تنها از کشور‌هایی که در رقابت با روسیه و اوکراین بود، مانند مصر، تقاضای قوی‌تری دریافت می‌کند، بلکه تقاضای کاملاً جدیدی را از کشور‌هایی دریافت می‌کند که قبلاً از روسیه و اوکراین وارد می‌کردند و مجبور بودند به ترکیه مراجعه کنند.

آرگوس تخمین می‌زند که از زمان تهاجم روسیه تنها حدود ۹۰۰۰۰۰ تن قراضه از بازار‌های جهانی خریداری شده است، به این معنی که آن‌ها تنها حدود ۴۰ درصد از فروش فولاد خود را از طریق خرید قراضه پوشش داده‌اند. به احتمال زیاد فولادسازان ترکیه در روز‌های قبل از حمله نیز دارای مقادیر بالایی از ضایعات نبوده‌اند، زیرا اکثر واردکنندگان قراضه ترکیه انتظار داشتند قیمت‌ها از پایان هفته سوم فوریه تحت فشار نزولی قرار گیرند. این امر تقاضای واردات قراضه ترکیه را در سطح بسیار بالایی برای آینده قابل پیش‌بینی حفظ می‌کند.

اشتهای فروش قراضه به ترکیه از ۴مارس افزایش یافته که به فولادسازان ترکیه اجازه می‌دهد تا حاشیه فروش ضایعات میلگرد خود را بهبود بخشند، زیرا آن‌ها ضایعات بیشتری را با نرخ افزایش قیمت کمتری نسبت به قیمت‌های فروش میلگرد ترکیه خریداری می‌کنند.

ترکیه از زمان حمله به اوکراین، روسیه را تحریم نکرده است و محصولات آهن خام، تختال و فولاد همچنان از روسیه به ترکیه فروخته می‌شود که بسیار کمتر از قبل است. یک منبع گفت که معاملات در این هفته بین ترکیه و روسیه با تخفیف ریسک انجام می‌شود و پرداخت‌ها به لیر ترکیه به بانک‌های روسیه انجام می‌شود. تختال CIS این هفته با قیمت ۸۸۰ تا ۹۰۰ دلار در هر تن فوب به ترکیه فروخته شد، در حالی که تختال برزیلی امروز با قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر تن فوب عرضه شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده