تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۴۶۰۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان ترکیه از بازار قراضه فولادی دریایی دور شدند

‌می‌متالز - با توجه به کاهش تقاضای فولاد بلند در بازار‌های صادراتی و داخلی، همچنین افزایش هزینه ها، قیمت قراضه فولادی دریایی وارداتی به ترکیه ثابت باقی ماند که در نتیجه موجب شد خریداران ترکیه خودشان را از بازار خرید کنار بکشند.

قراضه فولادی دریایی ترکیه

به گزارش ‌می‌متالز، در روز سه شنبه ۱۸ ژانویه تولید کنندگان محصولات فولادی ترکیه به دلیل فروش محدود فولاد بلند، از بازار خرید قراضه فولادی دریایی کنار کشیدند.

فعالان بازار اعلام کردند آخرین فعالیت تجاری انجام شده در بازار دریایی در روز جمعه ۱۴ ژانویه بود که در تاریخ ذکر شده یک کارخانه فولادی مستقر در منطقه ازمیر یک محموله قراضه فولادی ذوب سنگین ۱&۲ (۹۵:۵) با مبدا ونزوئلا را به قیمت ۴۷۳ دلار در هر تن cfr رزرو کرد.

منابع خبری اعلام کردند که کارخانه‌های ترکیه تعدادی محموله را برای ماه فوریه رزرو کرده اند، اما هنوز برای این دوره به محصولات بیشتری نیاز دارند.

کاهش تقاضای فولاد نهایی در بازار‌های صادراتی و داخلی، در میان افزایش هزینه ها، کارخانه‌ها را از بازار قراضه فولادی دریایی دور نگه داشته است.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند در اول ژانویه، قیمت برق در ترکیه حدود ۱۲۷ درصد و قیمت گاز طبیعی حدود ۵۰ درصد برای مصارف صنعتی افزایش یافت.

به نقل از منابع مستقر در ترکیه، اثر افزایش هزینه برق بر نورد میلگرد حدود ۲۸ تا ۳۲ دلار در هر تن برآورد شده است.

این کشور همچنین از اول ژانویه حداقل دستمزد خود را ۵۰.۴ درصد افزایش داد و سپس در ۱۲ ژانویه، انجمن کارفرمایان ترکیه در صنایع فلزی (MESS) و اتحادیه‌های فلزی ترکیه بر روی افزایش ۶۵.۶۷ درصدی برای کارگران صنعت فولاد توافق کردند.

چندین منبع خبری گزارش دادند مقداری میلگرد فولادی صادراتی طی هفته گذشته فروخته شده است، اما برای حمایت از خرید قراضه فولادی بیشتر کافی نیست.

به نقل از فعالان بازار، کمتر از ۵۰۰۰۰ تن میلگرد فولادی در هفته منتهی به روز دوشنبه ۱۷ ژانویه به یمن، اسرائیل و آلبانی فروخته شده است. در نتیجه معامله گران اعلام کردند که به دلیل نبود فعالیت معاملاتی جدید، شاخص‌های روزانه قراضه فولادی در روز سه شنبه ۱۸ ژانویه ثابت ماندند.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد شاخص قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰ مخلوط) وارداتی با مبدا اروپای شمالی به ترکیه در روز سه شنبه در محدوده ۴۵۷.۸۷ دلار در هر تن cfr ترکیه گزارش شد که نسبت به روز قبل بدون تغییر بود.

شاخص روزانه قراضه فولادی HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) مخلوط) وارداتی با مبدا ایالات متحده در تاریخ ۱۸ ژانویه حدود ۴۶۶.۱۶ دلار در هر تن cfr ترکیه شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ثابت بود. همچنین منابع خبری اعلام کردند پرمیوم قراضه فولادی با مبدا ایالات متحده نسبت به قراضه اروپایی در محدوده ۸.۲۹ دلار در هر تن باقی مانده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده