تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۴۶۲۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تامین برق واحد‌های فولادی آذربایجان شرقی پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر رفع موانع و چالش‌های پیش روی حوزه فولاد گفت: در تعامل جدی با مقام‌های ملی و استانی مساله تامین برق مورد نیاز این صنعت پیگیری خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان روز دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن فولاد آذربایجان شرقی، سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های صنعت برق به منظور افزایش ظرفیت و تامین انرژی صنایع استان را ضروری دانست و اظهار کرد: صنایع فولادی استان در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است و باید با اقدامات حمایتی و به همت بخش خصوصی در جهت تحرک بخشی و ارتقاء هر چه بیشتر این صنعت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تامین و ارزش در صنعت فولاد جزو مهمترین برنامه‌های صمت استان است، افزود: تمهیدات لازم در راستای آماده سازی بستر‌ها فراهم شده است و با فعال شدن معادن کوچک و استفاده از ظرفیت معادن استان‌های همجوار هم می‌توانیم بخشی از مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های فولادی را تامین کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر احصاء دقیق مسائل حوزه فولاد به منظور بررسی در نشست‌های مشترک آتی با مدیران وزارت صمت و مسوولان استانی و همچنین ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات سازنده در جهت توسعه هرچه بیشتر صنایع فولادی استان تاکید کرد.

مسائل گمرکی و صادراتی، مواد اولیه، انرژی (برق و گاز)، بورس کالا و سامانه بهین یاب از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آذربایجان شرقی از نظر ظرفیت بالقوه تولید و فعالیت حدود ۳۰ واحد تولیدی فولادی، ۱۵ درصد ظرفیت تولید شمش فولادی و ۲۴ درصد ظرفیت تولید مقاطع فولاد ساختمانی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۵.۱ میلیون تن شمش فولادی و ۲.۵ میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی از قطب‌های فولاد در محصولات نهایی و طولی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده