تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۴۶۲۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

انتظار می‌رود تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۲ کاهش یابد

‌می‌متالز - تحلیلگران موسسه CITIC Securities پیش‌بینی کردند که تولید فولاد چین در سال جاری می‌تواند به علت شرایط بازار کاهش یابد.

به گزارش می‌متالز، مقامات چینی به کارخانه‌های فولادسازی در اطراف پکن دستور داده‌اند تا تولید خود را تا اواسط مارس ۲۰۲۲ برای بازی‌های المپیک زمستانی کاهش دهند.

در سال گذشته، تولید فولاد در چین نیز با اعمال اقدامات برای دستیابی به اهداف زیست محیطی کاهش یافت. این صنعت حدود ۱۵ درصد از کل انتشار گاز در چین را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۱، تولید فولاد خام در استان هبی، مهم‌ترین تولیدکننده فولاد جهان، ۹٫۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافت. اداره ملی آمار چین (NBS) گزارش داد که این استان تنها ۲۲۵ میلیون تن فلز در آن سال تولید کرد. با این وجود، هبی همچنان بیش از یک‌پنجم تولید کل فولاد چین را به خود اختصاص داده است که نسبت به اوج خود در سال ۲۰۲۰ با ۳ درصد کاهش به ۱٫۰۳ میلیارد تن رسیده است.

در ماه‌های اخیر، پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار آلودگی بیشتر، از تانگشان، هاب فولاد هبی خواسته شده است که تولید خود را کاهش دهد.

علاوه بر هبی، تولید در استان‌های جیانگ سو و شاندونگ نیز در سال گذشته به ترتیب ۱٫۵ و ۴٫۳ درصد کاهش یافته است.

در مقابل، تولیدکنندگان خارج از منطقه پوشیده از دود شاهد افزایش فعالیت در سال ۲۰۲۱ بودند. این شامل تولیدکنندگان در استان مرکزی هوبی و برخی مناطق جنوبی با کارخانه‌های جدیدی است که در سال‌های اخیر در آنجا جابجا شده‌اند.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید فولاد در منطقه خودمختار گوانگشی در سال گذشته با ۶ درصد افزایش به ۳۶٫۶ میلیون تن رسیده است و به هفتمین تولیدکننده چین تبدیل شده است و از رتبه دهم ارتقا یافته است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده