تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۵۱۶۶۳
سرویس خبر : زمین شناسی

سرمایه‌گذاری اکتشافی در کرمان و راور

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور، توافق یک هزار میلیارد تومانی صورت گرفته که یک تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار داشت: تقریبا همه محدوده‌های معدنی شمال استان در حوزه حفاظت سازمان انرژی اتمی قرار گرفته و گفتگو‌های لازم صورت گرفته است تا اجازه اکتشاف و دسترسی به ذخایر و مواردی که منعی ندارد، انجام شود.
وی افزود: در سال آینده تفاهم نامه همکاری بین استان کرمان و سازمان انرژی اتمی منعقد خواهیم کرد که بهره‌برداری از معادن در این بخش تعیین تکلیف شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اضافه کرد: در بحث محیط زیست نیز، از سوی ریاست سازمان محیط زیست اعلام آمادگی شده که همکاری‌های لازم صورت بگیرد و پیشنهاد می‌شود آزادسازی پهنه‌های حبس شده توسط سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست یکی از اولویت‌های شورای معادن برای سال آینده باشد.
پورابراهیمی گفت: با پیگیری این اولویت‌ها، سال آینده آغاز تحولات بزرگ استفاده از ذخایر معدنی خدادادی استان کرمان باشد که این استان واقعا بهشت معادن است و هیچ استانی ذخایر معدنی به اندازه کرمان را ندارد.
این مقام مسوول ادامه داد: در جنوب استان هیچ کدام از ظرفیت‌های سنگ‌آهن و مس عملیاتی نشده و باید سال آینده تعهدات فعال‌سازی ظرفیت‌های مشخص شده در مس و پیگیری شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: توافقات بسیار خوبی با هیئت مدیره ایمیدرو داشته‌ایم که باید توافقات این جلسه پیگیری شود. یکی از موارد ایجاد پایگاه امداد و نجات شمال استان در بحث کارگران معادن است که باید صورت بگیرد.
پورابراهیمی بیان داشت: مساله دیگر، عملیات اکتشافی در شمال و جنوب شهرستان‌های کرمان و راور است که سه پهنه گلباف، راین، چترود و راور در اختیار آن‌ها قرار داده شده و کف توافق یک هزار میلیارد تومان است و تیم اکنون تجهیز و اعزام شده است.
وی عنوان کرد: قرار است در نیمه اول سال آینده گزارش بخش اول نتایج مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک این مناطق به دست شورای معادن برسد و با این کار ورود شرکت‌های خصوصی به سرمایه‌گذاری در معادنی است که قبلا اطلاعات اکتشافی را برای آن‌ها نداشته‌ایم.
بر اساس گزارشی از فارس، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: موضوع دیگر پهنه‌های در اختیار ایمیدرو باید تعیین تکلیف شود که طبق این صورت‌جلسه ۸۰ درصد از محدوده‌ها و پهنه‌ها از شرکت ایمیدرو آزادسازی شده است که کار بسیار مهمی است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم یکی از ظرفیت‌های قدرتمند ما برای توسعه، فعال‌سازی معادن و فرآوری بخش معادن است که باید با شتاب بیشتری نسبت به گشته جلو برود.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده