تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۱۵۲۰
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صمت:

پیگیر سرمایه گذاری مستقیم ایمیدرو برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در بخش فین بندرعباس هستیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در خصوص مشارکت در زمینه اکتشاف و توسعه فعالیت‌های معدنی در مناطق مستعد سرمایه‌گذاری بخش فین بندرعباس قول مساعد داد و گفت: پیگیری لازم برای سرمایه گذاری مستقیم ایمیدرو یا تشکیل کنسرسیوم برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی در این منطقه انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری چهارشنبه شب در نشست با استاندار هرمزگان و مدیران عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، مدیرعامل فولاد هرمزگان ومدیرعامل مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس اظهار داشت: در خصوص عملیات اکتشافی در بشاگرد نیز مشکل اعتبار نداریم و از نیمه دوم فروردین ماه چارچوب‌های لازم در نشست با سازمان صمت هرمزگان و مدیران ایمیدرو برای بررسی وضع موجود و شروع اکتشاف در پهنه‌های مشخص شده آغاز می‌شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: ایمیدرو بسترساز توسعه است و اکتشاف امری است که به عنوان زیربنای توسعه باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به درخواست استاندار هرمزگان در زمینه مشارکت ایمیدرو برای احداث بندر آب عمیق در بندزرک میناب، گفت: به دلیل ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و هزینه‌بر بودن تأمین تجهیزات برای این بندر، این طرح توسعه‌ای باید به‌صورت کارشناسی بررسی و پس از آن تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

معاون وزیر صمت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: باید روند اجرایی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب به‌دلایل زیست محیطی و اینکه یک مطالبه مهم مردمی است، با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

جعفری همچنین با بیان اینکه توسعه شهرستان پارسیان و منطقه ویژه اقتصادی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: هم اکنون دو اسکله این منطقه آماده افتتاح است و به‌دلیل استقبال صنایع پتروشیمی، بخش عمده‌ای از محدوده پیش بینی شده برای این بخش واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده