تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۲۵۱۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با سهمی آشنا شوید که در دو ماه ۶۶ درصد سود داد

‌می‌متالز - کماسه یکی از نماد‌هایی است که به صورت منحصر به فرد شناخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اگر نام چند سهم عجیب در بازار سرمایه را شنیده باشیم، یکی از آنان کماسه است، این نماد که فروش ماهانه در حدود ۱۱ میلیارد تومان دارد ۲ محصول ماسه‌های ریختگری و ماسه‌های صنعتی تولید می‌کند. اما شاید اقبال به این سهم به علت منحصر به فرد بودن تولید این محصول در بین شرکت‌های بورسی آن را در مقاطعی پرتقاضا کرده است.

کماسه، اما جدا از منحصر به فرد بودن در تولید، از یک تیم بازارگردان قوی نیز بهره برده و این سهم از ابتدای سال ۹۸ تا مرداد سال ۹۹، به اندازه ۳۲۰۰ درصد رشد کرده که قطعا این رشد به علت بازارگردانی این نماد است. این سهم بعد از آغاز ریزش‌ها باز هم به شدت نزولی شده و بیش از ۹۰ درصد ریزش کرد که این ریزش هم غیرقابل تصور و عجیب به نظر می‌رسد.

حال ۲ ماهی است که این سهم باز هم به مدد بازیگردان خود ۶۶ درصد رشد کرده است، eps این نماد تنها ۱۸۰ ریال و نسبت p به s آن هم ۵.۷۸ است که بهنسبت بالا است. نسبت p به e این نماد نیز در محدوده ۱۹ بوده که در محدوده بالا تعریف می‌شود.


تحلیل قیمتی


کماسه هنوز از کانال نزولی به شدت قوی خود خارج نشده و تنها زمانی می‌توان از ایجاد روند صعودی آن مطمئن شد که از این کانال چندین ماهه خارج شود.

با سهمی آشنا شوید که در دو ماه ۶۶ درصد سود داد


کانال نزولی کماسه در تایم فریم هفتگی نیز دیده می‌شود و به محض اینکه از این کانال خارج شود به مقاومت سنکوی a وارد می‌شود و معامله گران باید با احتیاط با این سهم برخورد کنند.

با سهمی آشنا شوید که در دو ماه ۶۶ درصد سود داد

اما یکی از سهامداران این نماد، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی امید فارابی بوده که به صورت الگوریتمی معاملات را انجام می‌دهد و به همین علت به سادگی می‌تواند در یک لحظه سهم را پرتقاضا یا کم تقاضا کند و سرمایه‌گذاران خرد حقیقی باید به این مساله توجه کنند.

صدای بورس هیچ توصیه‌ای برای خرید و فروش سهم کماسه ندارد و پیگیری این سهم تنها با نگاه تخصصی انجام شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده