تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۱۷۰۰
سرویس خبر : سیم و کابل
با پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام شرکت؛

سهامداران " بکام " در انتظار ثبت افزایش سرمایه

‌می‌متالز - نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در نماد "بکامح" در تاریخ ۲۸ آبان ماه امسال با توجه به اعلام مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد و به دلیل عدم کشف قیمت در روز مذکور، بازگشایی این نماد به روز معاملاتی بعد موکول شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یکی دیگر از شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به شمار می‌رود که در تکاپوی انجام برنامه افزایش سرمایه و پیگیری مراحل لازم جهت اجرای آن است.

این مجموعه که در تاریخ ۲۰ شهریور سال جاری در خصوص دریافت مجوز اجرای برنامه افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از سازمان بورس و اوراق بهادار در سامانه کدال اطلاع رسانی کرده است، در نظر دارد تا سرمایه خود را از حدود هشت هزار میلیارد ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

گقتنی است، این برنامه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به منظور اصلاح ساختار مالی اجرایی می‌شود.

(کلیه ارقام به ریال است)

سهامداران


بر اساس اطلاعات موجود، نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در نماد "بکامح" در تاریخ ۲۸ آبان ماه امسال با توجه به اعلام مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد و به دلیل عدم کشف قیمت در روز مذکور، بازگشایی این نماد به روز معاملاتی بعد موکول شد. بر این اساس، نماد معاملاتی "بکامح" به قیمت ۸۵۰ ریال در تاریخ ۳۰ آبان ماه بازگشایی شد و معاملات آن با قیمت پایانی ۷۸۸ ریال و ثبت ۴۲ درصد رشد پایان پذیرفت.

علاوه بر این، مهلت استفاده از حق تقدم این مجموعه طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده سهامداران شرکت که در تاریخ هشتم آبان ماه امسال برگزار شده است، از تاریخ ۲۹ آبان ماه تا ۲۸ دی ماه امسال تعیین شده است تا سهامداران به انتخاب خود دو روش فروش حق تقدم در بازار سرمایه یا واریز مبلغ یک هزار ریال به ازای هر سهم به شماره حساب‌های تعیین شده از سوی شرکت را انتخاب کنند.

طبق اطلاعات در دسترس، قیمت "بکامح" در دوره مذکور حدود ۵۴ درصد افت داشته است و از مبلغ ۸۵۰ ریال به ۳۸۶ ریال رسیده است. در کنار آن، ارزش سهام شرکت اصلی با تجربه کاهش ۲۱ درصدی از مبلغ یک هزار و ۸۵۵ ریال به یک هزار و ۴۶۷ ریال نزول یافته است.

سهامداران




تعداد ۱۶ هزار و ۲۵۶ سهامدار در معاملات "بکامح" مشارکت کرده‌اند و در ۶۰ هزار و ۶۰۳ دفعه معامله بیش از یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون سهم آن به ارزش حدود یک هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال میان سرمایه‌گذاران داد و ستد شده است. همچنین میانگین ارزش روز "بکامح" بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعلام شده است که از میان ۶۷۷ شرکت فعال در بازار سرمایه از نظر ارزش روز سهام رتبه ۴۰۷ را به خود اختصاص داده است.

سهامداران



در پایان این گزارش می‌افزاید، حق تقدم‌های استفاده نشده ناشی از انجام برنامه افزایش سرمایه شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی پس از اتمام مهلت استفاده از آن، توسط شرکت فروخته خواهد شد و وجوه حاصل از آن پس از کسر بهای تمام شده به حساب سهامدارانی که از حق تقدم خود استفاده نکرده‌اند، واریز می‌شود.

بر این اساس، افزایش سرمایه "بکام" پس از سپری شدن مراحل مورد نیاز در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت خواهد رسد و در پی آن سهام شرکت به پرتفوی سرمایه‌گذاری سهامدارانی که در این برنامه مشارکت کرده‌اند، افزوده می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده