تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۹۸۸۸۲
سرویس خبر : سیم و کابل

نتیجه برگشت محموله کابل‌های مسی شرکت بورسی با درآمد ۲۰ میلیاردی

‌می‌متالز - شرکت بورسی با برگشت بخشی از محموله کابل‌های مسی از اتیوپی، درآمد ۲۰ میلیارد تومانی پس از کسر هزینه‌ها برآورد کرد.

به گزارش می‌متالز، کارخانجات شهید قندی از برگشت بخشی از محموله کابل‌های مسی از اتیوپی و برآورد درآمد ۲۰ میلیارد تومانی خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "بکام" اعلام کرد: طی فروش در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به کشور اتیوپی، محموله‌های کابل مخابراتی مسی برای کارفرما ارسال که بخشی از آن به لحاظ فنی مورد تأئید واقع نشد و از آن زمان مذاکرات طولانی بابت عودت کابل‌ها با آن کشور انجام شده که در نهایت تفاهم نامه‌ای برای آزاد سازی و بازگردانی محموله مذکور منعقد شد.

بخش اول آن در سال ۹۹ به تعداد ۱۰ کانتینر برگشت داده شد و مابقی آن به دلیل مسائل مختلف از جمله جنگ‌های داخلی و بارندگی‌های آن کشور متوقف شد و به همین دلیل مخابرات اتیوپی با ارسال نامه‌ای اقدام به مصادره کابل‌ها کرده است. از سال ۹۹ رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و این شرکت تعداد ۱۲ کانتینر را به کشور بازگرداند و کلیه کابل‌های آن به انبار کارخانه تحویل شد.

در خصوص آثار سود و زیانی آن با توجه به اینکه محموله شامل ۶۸ تن مس است از محل استحصال و بازیافت مس موجود در کابل‌ها پس از احتساب ارزش برگشت از فروش کابل‌ها و سایر هزینه‌های مترتب، درآمدی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. در ضمن بخش آخر محموله در حال آماده سازی و ارسال به داخل است و به محض ورود اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده