تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۵۱۷۷۹

خرید هواپیما‌های‌ ای تی آر اشتباه بود

‌می‌متالز - رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشتباه خواندن خرید هواپیما‌های‌ای تی آر در دولت قبل، گفت: در مذاکره با طرف‌های غربی، نوع هواپیما و ارایه خدمات قرارداد‌های خرید باید تغییر کند.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی اظهار کرد: با طرف‌های غربی با توجه به اینکه آن‌ها در قرارداد‌های برجامی به تعهدات خود در بحث هواپیما عمل نکردند برای بازنگری در مفاد قرارداد‌ها وارد مذاکره شده‌ایم.

محمدی بخش افزود: البته با توجه به بدعهدی متعدد اروپا و طرف‌های غربی منتظر آن‌ها نمی‌مانیم و تا الان هم ناوگان را توسعه داده ایم. ضمن اینکه با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور و دانش بنیان بودن و همچنین با مدنظر قرار دادن اینکه در کشور صنعت هواپیماسازی داریم باید بتوانیم از دانش طراحی ماهواره پهپاد و ساخت موتور برای طراحی هواپیما استفاده کنیم و سرریز این دانش را به صنعت هوانوردی عمومی وارد کنید در این صورت شاهد توسعه بسیار بسیار زیادی در این بخش خواهیم بود.

وی گفت: در بستن قرارداد‌های خرید هواپیما با توجه به اینکه پنج سال گذشته است و نوع پرنده‌ها متفاوت شده نظر کارشناسی ما این است که نوع نحوه و استمرار خدمات این هواپیما‌ها تغییر کند.

وی با اشاره به این که می‌توانستیم به جای هواپیما‌های‌ ای تی آر هواپیما‌های بیشتری را وارد کشور کنیم، تاکید کرد: خرید این نوع هواپیما اشتباه بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده