تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۵۲۰۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در آستانه سال جدید؛

تولید چدن مذاب در ذوب‌آهن اصفهان افزایش یافت

‌می‌متالز - سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان با عبور از رکورد تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن که در سال ۱۳۹۳ ثبت شد، در آستانه ثبت رکورد جدیدی در تولید سالانه قرار گرفته که حدود ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار تن است.

به گزارش می‌متالز، ایرج رخصتی با اعلام افزایش تولید چدن مذاب در ذوب‌آهن اصفهان، اظهار کرد: این مجتمع عظیم صنعتی پس از نیم قرن تولید، نه تنها بالاترین تولید سالانه خود را ثبت می‌کند، بلکه در تمام تولیدات اصلی از جمله آگلومره، کک و فولادخام به رکورد‌های خوبی رسیده است.

وی افزود: بهبود شرایط ذوب آهن با وجود مشکلات ناشی از تحریم، کمبود آب و... نشان داد که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

رخصتی با اشاره به اینکه اتحاد و همدلی تلاشگران ذوب آهن این موفقیت‌ها را رقم زده است، گفت: با وجود مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی، این شرکت موفق شد در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری از مرز صادرات یک میلیون تن عبور کند که موفقیت قابل توجهی است.

وی پروژه‌های کاهش مصرف آب و پروژه‌های زیست محیطی را از جمله اولویت‌های اصلی این مجتمع عظیم صنعتی دانست و افزود: امیدوارم نتایج این اقدامات در بهبود شرایط شرکت مشهود باشد.

سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان، برنامه اصلی این شرکت برای سال آینده را عبور از ۳ میلیون تن تولید ذکر کرد و گفت: تلاش کارکنان شرکت در ثبت رکورد‌های اخیر نشان داد، عبور از ۳ میلیون تن تولید برای این شرکت امکان پذیر است.

وی با اشاره به دریافت گواهینامه کرز برای صادرات محصولات به انگلستان و خاورمیانه و تمدید گواهینامه CE، گفت: در صادرات پتانسیل مناسبی برای دستیابی به بازار‌های بیشتر داریم و برنامه‌ریزی خوبی برای این موضوع صورت گرفته که نتایج آن در سال آینده ملموس خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده