تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۵۲۶۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

خریداران چدن ایتالیا به از سرگیری واردات روسیه چشم دوخته اند

‌می‌متالز - پس از اینکه اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرد که فقط محصولات نهایی فولاد روسیه تحریم شده است، خریداران چدن ایتالیا در تلاشند تا تایید و تصدیق کنند که با هیچ مشکل قانونی در ارتباط با بانک‌های روسی برای واردات چدن مواجه نخواهند شد.

به گزارش می‌متالز، توزیع کنندگان ایتالیایی که از تولیدکنندگان کشور‌های CIS برای تکمیل موجودی در بنادر Marghera خرید می‌کنند، هفته گذشته با وجود نیاز به تکمیل موجودی در Marghera چدن را خریداری نکردند، زیرا این موضوع ابتدا باید روشن می‌شد.

پس از حل و فصل این موضوع انتظار می‌رود فروش با قیمت‌های قابل توجهی نسبت به سطوح قبل از جنگ اوکراین افزایش یابد. بازار چدن ایتالیا در میان عدم اطمینان و کمبود مواد آرام شده است.

منابع خبری به کالانیش گفته اند آخرین کشتی حامل چدن که از روسیه قبل از تهاجم به اوکراین بارگیری و حمل شده بود به Marghera رسیده است و به خریداران برخی آرامش‌ها را داده است.

دو منبع خبری تایید می‌کنند که تولیدکنندگان روسی اکنون با قیمت ۷۹۰ تا ۸۰۰ دلار به ازای هر تن CFR به ایتالیا پیشنهاد می‌کنند درحالی که مواد برزیلی در احجام بزرگ ۳۵ هزار تنی با قیمت خیره کننده ۱۰۰۰ تا ۱۰۳۰ دلار در هر تن فوب برزیل عرضه می‌شود. تجار می‌گویند که کرایه حمل به اینالیا تقریبا ۹۰ دلار در هر تن باید پرداخت شود.

آخرین معاملات قبل از جنگ بین خریداران ایتالیایی و عرضه کنندگان کشور‌های CIS برای محموله‌های ۷ تا ۱۵ هزار تنی با ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار در هر تن در ایتالیا بود. انتظار می‌رود که قرارداد‌های تازه این هفته به ۸۰۰ دلار در هر تن CFR برسد.

در همین حال به دلیل کمبود و فروش بسیار محدود هفته گذشته، قیمت چدن در سطح جهان به افزایش خود ادامه داد. آخرین معامله از برزیل به آمریکا به ۹۷۰ دلار در هر تن رسید.

جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده