تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۴۶۶۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر فروش شرکت چدن‌سازان اصفهان عنوان کرد:

محدودیت‌های انرژی، سد محکمی در برابر توسعه

‌می‌متالز - مدیر فروش شرکت چدن‌سازان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر محدویت‌های ایجاد شده در تامین انرژی فولادسازان در برنامه‌های توسعه‌ای آن‌ها اختلالصنعت فولاد به وجود آورده و برنامه این شرکت‌ها را به تعویق انداخته است.

به گزارش می‌متالز، مجید مختاری اظهار داشت: شرکت تولیدی چدن‌سازان اصفهان به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکننده انواع رینگ‌های خطوط صنایع نورد گرم در خاورمیانه، فعالیت خود را در سال ۱۳۶۱ آغاز کرده است. در واقع، شرکت ما تولیدکننده انحصاری غلتک و رینگ‌های نورد گرم بوده که از نظر نوع تکنولوژی با روش گریز از مرکز در خاورمیانه منحصر به فرد است. دارا بودن این تکنولوژی در مقایسه با سایر کشور‌های اطراف، مایه افتخار بزرگی برای کشور ما محسوب می‌شود.

منابع تامین مواد اولیه داخلی و خارجی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواد اولیه مجموعه تولیدی چدن‌سازان در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شود، بیان کرد: در حقیقت مواد اولیه ما شامل اسکراب‌ها یا قراضه‌های آهنی است که از شرکت‌های تامین‌کننده داخلی فراهم می‌شود. همچنین فروآلیاژ‌ها از دیگر مواد اولیه شرکت ما محسوب می‌شود که تامین آن هم از بازار داخلی و هم از طریق واردات صورت می‌گیرد. علاوه‌ بر این، بعضی قطعات مصرفی که در تجهیزات جانبی استفاده می‌شود را نیز متناسب با نوع و کیفیت آن از بازار داخلی و همچنین از کشور‌های دیگر تامین می‌کنیم.

نوردکاران، عمده مشتریان غلتک هستند

مدیر فروش شرکت چدن‌سازان اصفهان به توضیحاتی در خصوص عمده مشتریان این شرکت پرداخت و خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی شرکت‌های تولیدکننده فولاد از مشتریان ما محسوب می‌شوند. در حقیقت، سهم این شرکت از بازار غلتک و رینگ‌های نورد گرم مورد نیاز شرکت‌های فولادی به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد و از آن سو، شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد اکسین، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نورد و لوله اهواز، فولاد گیلان و... جزو مشتریان ثابت این مجموعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۲۰ درصد از محصولات ما به ۲۰ کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: تقریبا محصولات نهایی مجموعه ما به مرکز و غرب آسیا و همچنین اخیرا به کشور‌های اروپایی نظیر آلمان، اسلونی، حوزه CIS صادر شده است.

رشد ظرفیت تولید تا ۱۴۰۴

مختاری مطرح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر، ظرفیت سالانه تولید شرکت چدن‌سازان اصفهان بالغ بر ۱۵ هزار تن محصول نهایی است، امیدوار هستیم که در سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید به ۱۸ هزار تن برسد که این میزان متناسب با نیاز و فرصت‌های صادراتی است که در شرکت تعریف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اهداف شرکت برای افزایش ظرفیت و تثبیت کیفیت محصولات، افزود: با توجه به وضعیت کنونی شرکت، افزایش تقریبا ۲۵ تا ۳۰ درصدی ظرفیت را مد نظر داریم که خوشبختانه مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال اجرای این طرح هستیم.

محدودیت انرژی، بزرگ‌ترین چالش فولادسازان

مدیر فروش شرکت چدن‌سازان اصفهان درباره بزرگ‌ترین چالش شرکت چدن‌سازان در سال ۱۴۰۰، مطرح کرد: تولید هیچ زمانی بدون مشکل نبوده و همواره برخی محدودیت‌ها بخش تولید را نحت‌الشعاع قرار داده است، اما در سال‌های اخیر، محدویت‌های ایجاد شده در تامین انرژی (برق، گاز) از یک سو و نوسانات نرخ ارز از سوی دیگر، موجب اختلال و تعویق برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های فولادی شده که در نهایت برنامه‌ریزی را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است. امیدوار هستیم هر چه زودتر تدابیری برای حل این مسائل در صنعت فولاد اندیشیده شود.

وی در پایان اظهار کرد: تولیدکنندگان به ویژه بخش خصوصی جز حمایت هیچ انتظار دیگری از دولت ندارند و خواستار حذف دستورالعمل‌های دست و پاگیر و کاهش بروکراسی‌های اداری موجود هستند. امید است با حمایت واقعی دولت از تولید داخلی، تمامی صنایع روز به روز به ارتقای کیفی و توسعه کمی بیشتری دست پیدا کنند.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده