تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۵۲۲۷۵
مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

سازمان بنادر با توان کارشناسی و حاکمیتی خود در توسعه همه جانبه بندر پارسیان در کنار ایمیدرو است/ پشتیبانی از بندر پارسیان در توسعه و رونق معیشت مردم منطقه موثر خواهد بود

‌می‌متالز - معاون وزیر راه گفت: طرح احداث بندر پارسیان بعنوان بخشی از الزامات و راه‌اندازی طرح ویژه انرژی بر پارسیان احداث شده و سازمان بنادر تمامی توان کارشناسی و حاکمیتی خود را برای پشتیبانی از این بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری کشور بکار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر صفایی شامگاه یک‌شنبه ۲۹ اسفندماه که بمنظور بررسی روند خدمات رسانی به میهمانان نوروزی و ارزیابی عملکرد ستاد تسهیل سفر‌های دریایی به هرمزگان سفر کرده است، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از ظرفیت‌های این منطقه بازدید کرد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از بندری مهم و استراتژیک برخوردار بوده و طرح احداث بندر پارسیان بعنوان بخشی از الزامات و راه اندازی طرح ویژه انرژی بر پارسیان احداث شده است.

صفایی با بیان اینکه این بندر نیاز‌های تخلیه و بارگیری چهار صنعت عمده انرژی بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان را پشتیبانی می‌کند، بیان داشت: این بندر براساس چشم انداز‌های ترسیم شده شامل ۱۹ پست اسکله برای کالا‌های عمومی، فله خشک و مایع و همچنین کانتینری می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بندر پارسیان به عنوان یکی از مبادی ورود مواد خام و صادرات محصولات تولیدی و بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری نام برد و بیان کرد: بنادر پارسیان با عنایت به زیرساخت‌های مناسب آن، دارای طراحی مناسب، اسکله‌ها و ظرفیت‌های مناسبی است و توان بسیار خوبی برای صادرات و پشتیبانی از استان هرمزگان و همچنین استان‌های همجوار ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود ۷۰ فروند کشتی در بندر پارسیان، بیان کرد: با آماده شدن اسکله‌های جدید این توان افزایش می‌یابد و شرایطی فراهم خواهد شد که با پهلودهی کشتی‌های پاناماکس و بزرگتر برای تخلیه مواد معدنی و سایر کالا‌ها شاهد رونق فراوان برای این منطقه باشیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توانی که ایمیدرو در صنایع و معادن کشور و پروژه‌های در دست اقدامی که در حوزه صادراتی دارد، این بندر رونق خوبی برای آینده خواهد داشت.

صفایی در خصوص نقش سازمان بنادر در تسریع همه جانبه روند احداث و بهره برداری کامل از این بندر و همچنین رونق توسعه معیشت مردم این منطقه نیز بیان داشت: سازمان بنادر تمامی توان کارشناسی و حاکمیتی خود را بکار گرفته و در کنار ایمیدرو خواهد بود به طور یقین این پشتیبانی‌ها در رونق معیشت مردم منطقه نیز موثر واقع خواهد بود.

گفتنی است، در بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، حسین عباس‌نژاد مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، وی را همراهی کردند.

شایان ذکر است، بندر پارسیان غربی‌ترین بندر استان هرمزگان بوده که بنادر شیو و مغویه را در زیر مجموعه خود داشته و به صورت متمرکز زیر مجموعه اداره بنادر و دریانوردی غرب استان با محوریت بندرلنگه اداره می‌شود.

منبع: خبرگزاری سازمان بنادر و دریانوردی

عناوین برگزیده