تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۹۱۳۸۴
ایمیدرو با هدف تسهیل شرایط چهار اسکله تاسیس کرد

بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات

‌می‌متالز - سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان از راه اندازی سه اسکله در منطقه ویژه خبر داد و گفت: هدف ایمیدرو از راه اندازی اسکله‌ها این است که واردات و صادرات در این منطقه بدون هیچ مشکلی صورت بگیرد.

به گزارش می‌متالز، محمد صالحی به تشریح نقش بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان پرداخت و گفت: تمامی اسکله‌های این بندر به ایمیدرو اختصاص دارد و هدف از راه اندازی آن‌ها تسهیل واردات و صادرات مواد اولیه، تولیدات و محصولات شرکت‌ها و صنایع مناطق ویژه پارسیان و لامرد و استان‌های همجوار است.

وی از ۴ فاز اسکله در بندر پارسیان خبر داد و گفت: یک مورد از این اسکله‌ها مربوط به میعانات نفتی و گازی و سه اسکله دیگر نیز در خصوص محصولات غیرنفتی است که از طریق آن‌ها واردات و صادرات انجام میشود.

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با اعلام اینکه قرار است ۱۹ پست اسکله در این بندر راه اندازی شود گفت: راه اندازی اسکله‌ها از سال ۹۶ استارت خورده که سه اسکله به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده و تاکنون ۷۰ کشتی از این سه اسکله واردات و صادرات داشته اند.

وی با اعلام اینکه اسکله چهارم در آستانه بهره برداری است گفت: به زودی این اسکله نیز به بهره برداری می‌رسد که بحث ایجاد اسکله‌ها و هدف گذاری ایجاد اسکله‌ها نهایی شده است.

صالحی با اعلام اینکه راه اندازی اسکله اول، دوم و سوم ۱۷۰ میلیون یورو هزینه برده است گفت: تمام این هزینه‌ها به صورت ای. پی. سی با قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده بدین معنا که از طراحی تا اجرا، ساخت و تامین اعتبار با قرارگاه خاتم بوده است.

وی با اعلام اینکه مالکیت اسکله‌ها با ایمیدرو و بهره برداری نیز با ایمیدرو است گفت: هدف از ایجاد این اسکله ها، ارائه خدمات واردات و صادرات به صنایع منطقه ویژه پارسیان، منطقه ویژه لامرد و صنایع استان‌های همجوار است.

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان ظرفیت این اسکله‌ها را جابجایی ۹ میلیون تن کالا در سال اعلام کرد و گفت: آبخورد کشتی‌هایی که در این اسکله‌ها پهلو میگیرند، منفی ۱۶ متر است و کشتی‌های ۶۰۰۰ کانتینری ۱۰۰ هزارتنی فله بر و کشتی‌های خاص تا این آبخور می‌توانند در اسکله‌های پارسیان پهلو بگیرند.

وی با اعلام اینکه طول اسکله شماره سه ۸۰ متر است گفت: این اسکله برای کشتی‌های نفتی و میعانات نفتی است و کشتی‌های ۱۰۰ هزارتنی می‌توانند پهلو بگیرند.

صالحی با اعلام اینکه اسکله شماره پنج ۲۷۵ متر طول دارد گفت: این اسکله به صورت تخصصی و مکانیزه تجهیز شده و برای تخلیه مواد اولیه کارخانه سالکو اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اسکله شماره ۷ و ۸ هرکدام ۲۶۵ متر است گفت: این اسکله‌ها به واردات و صادرات محصولات غیر نفتی اختصاص دارد.

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با اعلام اینکه پیش بینی شده حدود ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع ساختمان سازی صورت بگیرد گفت: تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت داشته و نزدیک به۲۰۰۰ متر این ساختمان‌ها در آستانه بهره برداری است.

وی با تاکید بر اینکه بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات است گفت: نگاه ایمیدرو به صنعت و تولید و صادرات ویژه است و برای آنکه مشکلات واردات مواد اولیه و صادرات کالای تولید شده را تامین کند، اقدام به راه اندازی این اسکله‌ها کرده است.

منبع: پول نیوز

عناوین برگزیده