تاریخ: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۵۲۳۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احتمال کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا به‌خاطر بحران اوکراین

‌می‌متالز - وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد بحران اوکراین علاوه بر نفت و گاز بر قیمت سایر کالا‌ها مخصوصا گندم هم تأثیر می‌گذارد و احتمالا روند رشد اقتصاد دنیا در سال آینده را مختل خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد بحران روسیه و اوکراین درحال افزایش قیمت کالاهاست و احتمالاً دورنمای رشد اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی را کاهش می‌دهد.

اوکراین از عرضه‌کنندگان بزرگ گندم و ذرت در دنیاست و قیمت این کالا‌ها از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته افزایش‌یافته است.

یلن در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: «ما شاهد فشار بر قیمت کالا‌ها به‌خاطر بحران اوکراین هستیم. این فشار بیشتر از همه بر نفت و گاز طبیعی وارد می‌شود و سایر کالا‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد».

وی ادامه داد: «من نگران گرانی کالا‌ها در کشور‌هایی هستم که شدیداً به گندم وابسته هستند. قیمت گندم روبه‌افزایش است و می‌تواند دورنمای رشد اقتصاد دنیا در سال آینده میلادی را پایین بیاورد».

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد قیمت بنزین افزایش بیشتری خواهد داشت و آمریکا در تلاش است با کمک متحدانش تاثیر آن بر مصرف‌کنندگان را کاهش دهد.

یلن همچنین گفت همه‌گیری کرونا و بحران اوکراین اهمیت نیاز به زنجیره‌های مطمئن و ایمن عرضه را بیش‌از پیش نشان داده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده