تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۶۴۵۲
سرویس خبر : انرژی
اوپک:

تقاضای جهانی انرژی ۲۸ درصد تا ۲۰۴۵ افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای انرژی ۲۸ درصد تا ۲۰۴۵ افزایش یافته و به ۲۷۵.۴ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش می‌متالز، طبق گزارش اوپک از دورنمای نفت دنیا که در کنفرانس ادیپک در ابوظبی مورد بحث قرار گرفت، تقاضای جهانی برای انرژی ۲۸ درصد تا ۲۰۴۵ افزایش خواهد یافت که نتیجه بهبود اقتصاد‌ها و افزایش جمعیت است.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت: «افزایش تقاضای جهانی برای انرژی نتیجه رشد اقتصاد دنیا و توسعه جمعیت و همچنین لزوم افزایش دسترسی به خدمات مدرن انرژی برای میلیارد‌ها نفر است که هنوز این خدمات را در اختیار ندارند».

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای جهانی برای انرژی نسبت به ۲۷۵.۴ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۰ افزایش‌یافته و به ۳۵۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تقاضای انرژی در کشور‌های غیر عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بیش‌از ۷۰ درصد از تقاضای انرژی دنیا را در بلندمدت تشکیل می‌دهد و بیشتر این رشد مربوط به افزایش جمعیت و رشد اقتصاد در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌شود.

تقاضای انرژی در کشور‌های عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در بلندمدت ثابت خواهد بود.

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای انرژی در این کشور‌ها به‌دنبال بهبود نسبی از تأثیرات بحران کرونا در میان‌مدت افزایش یافته و بعد تا ۲۰۴۵ پائین آمده و به سطح سال ۲۰۲۰ برسد.

اوپک تخمین می‌زند سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی دنیا تا ۲۰۴۵ بیش‌از ۱۰ درصد خواهد بود. این رقم در ۲۰۲۹ فقط ۲.۵ درصد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده