تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۲۵۲۶۵۹
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین سرلوحه کار شرکت‌های زیرمجموعه صندوق فولاد خواهد بود

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: شعار سال ۱۴۰۱ سرلوحه کار شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه صندوق فولاد خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، «حسین عامریان» اظهار داشت: انتخاب عناوین اقتصادی برای شعار سال در طول یک دهه گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب نشان دهنده تاکید ویژه ایشان بر ضرورت شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم است. در سال جدید هم که به عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام گذاری شده همه اجزای دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی و از جمله صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت‌های زیرمجموعه برای تحقق شعار سال، عزم جدی دارند.

عامریان گفت: هرچند همه این موضوعات جزو سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت جدید صندوق بوده و در دستور کار قرار داشته است، اما دستور رهبر معظم انقلاب، مسوولیت مدیران صندوق را که منتسب و منصوب دولتی انقلابی و ولایی هستند، بسیار سنگین‌تر کرده است و تلاش و همت مضاعف‌تری را در جهت میل به اهداف ترسیمی، می‌طلبد. از این رو لازم است برنامه‌های عملیاتی و کمّی در جهت تحقق هرچه شایسته‌تر موضوعات ابلاغی را تدوین و به‌طور مستمر رصد و پایش کنیم.

وی ادامه‌داد: بدیهی است ارزیابی عملکرد صندوق و هر یک از شرکت‌ها و مدیران مجموعه براساس میزان اجرای سیاست‌های اعلامی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های عملیاتی که به هریک از معاونت‌ها و مدیران و شرکت‌ها ابلاغ می‌شود، انجام خواهد پذیرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر لزوم بازنگری در بودجه ۱۴۰۱ شرکت‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های صندوق بر مبنای تحقق شعار سال، گفت: در برنامه‌ای که ارائه می‌شود لازم است افزایش چشمگیر تولید و درآمد حاصل از آن و پیش بینی تعداد اشتغال جدید و متوازن به همراه اثرات مالی آن مشخص و بر دانش‌بنیان بودن فرآیند تولید شرکت‌ها تاکید شود، ضمن اینکه در گزارش‌های کتبی که باید هر سه ماه یک‌بار به صندوق ارائه شود گام‌های کمی و کیفی تحقق این هدف گذاری‌ها تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از روش‌های سنتی در تولید جوابگوی نیاز‌های بازار‌های داخلی و خارجی نیست، گفت: صندوق بازنشستگی فولاد برای دانش‌بنیان کردن تولید در شرکت‌های زیرمجموعه و استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند تولید شرکت‌ها برنامه ویژه‌ای دارد و به‌طور قطع این موضوع به بازدهی بیشتر تولید و افزایش ظرفیت اشتغالزایی در این شرکت‌ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

عامریان گفت: اطمینان داریم با حرکت شرکت‌های صندوق به سوی تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین علاوه بر رشد تولید و اشتغالزایی شاهد سودآوری این شرکت‌ها و افزایش بازدهی دارایی‌های صندوق خواهیم بود. البته تحقق شعار سال نیاز به کاری جهادی و شبانه روزی دارد و امیدواریم با توان وانگیزه مضاعف شاهد تحولات چشمگیری در صندوق بازنشستگی فولاد باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده