تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۵۲۶۸۰
سرویس خبر : انرژی
وزیر صمت:

بهای گاز نیروگاه‌های واحد‌های تولیدی کاهش یافته است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قانون بودجه امسال بهای گاز برای نیروگاه‌های واحد‌های تولیدی کاهش یافته و معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌های وزارت نیرو در نظر گرفته شده و از هفته گذشته این برنامه آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و نیازمندی‌های شهرستان فیروزه گفت: تاکید داریم واحد‌های تولیدی که نیازمند برق اضطراری هستند و قصد ایجاد نیروگاه در این بخش دارند به سرعت کنتورهایشان را تفکیک کنند و بدین ترتیب قیمت گاز ۵۰۰ تومانی برای واحد‌های تولیدی و سه هزار تومانی برای واحد‌های فولادی به قیمت متر مکعبی ۱۰۰ ریال در اختیار این واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و در این خصوص طی سه ماه نخست امسال با همکاری بانک‌ها پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می‌شود و این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک موجود عملیاتی شده و با این اقدام بوروکراسی اداری و انحراف منابع از بین خواهد رفت و از خرداد ماه تسهیلات این حوزه اعلام خواهد شد و از پارسال تامین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

فاطمی امین افزود: پارسال مطالعاتی آمایشی برای شهرستان‌های کشور انجام و برطبق آن ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی شد که تا چند ماه آینده کامل می‌شود تا مبنای برنامه‌های آینده قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز وارد شهرستان فیروزه شد و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

بازدید از واحد سولار صنعت تولید کننده پنل‌های خورشیدی و رویان نور تولید کننده کلید و پریز و بررسی مشکلات این صنایع از برنامه‌های وزیر صنعت در شهرستان فیروزه است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری فیروزه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده