تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۲۹۵۴
سرویس خبر : انرژی

برنامه انگلیس برای ساخت ۷ نیروگاه هسته‌ای جدید

‌می‌متالز - وزیر بازرگانی انگلیس اعلام کرد که این کشور می‌تواند تا ۷ نیروگاه هسته‌ای جدید را به عنوان بخشی از برنامه رادیکال خود برای افزایش ظرفیت داخلی تولید انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین بسازد.

به گزارش می‌متالز، کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی انگلیس، اعلام کرد که این کشور می‌تواند تا ۷ نیروگاه هسته‌ای جدید را به عنوان بخشی از برنامه رادیکال خود برای افزایش ظرفیت داخلی تولید انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین بسازد.

کوارتنگ در گفتگو با روزنامه ساندی تلگراف تأکید کرد که تا سال ۲۰۵۰ بریتانیا می‌تواند ۶ یا ۷ سایت نیروگاه هسته‌ای جدید داشته باشد.

بر اساس این گزارش، وزرای انگلیس توافق کرده‌اند که یک ابزار توسعه جدید راه‌اندازی کنند تا مکان ساخت نیروگاه‌های اتمی شناسایی و تشریفات اداری برای تسریع روند برنامه‌ریزی کوتاه شود و شرکت‌های خصوصی برای اداره هر نیروگاه فعال شوند.

انتظار می‌رود استراتژی جدید بریتانیا برای افزایش امنیت این کشور در زمینه انرژی که قرار است روز پنجشنبه اعلام شود، دولت را متعهد سازد تا از ساخت حداقل دو نیروگاه هسته‌ای در مقیاس بزرگ تا سال ۲۰۳۰ علاوه بر راکتور‌های کوچک مدولار حمایت کند.

این در حالی است که در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، برخی کشور‌های اروپایی واردات حامل‌های انرژی روسیه از جمله گاز را متوقف کرده‌اند.

در تاریخ ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه گرفته است.

رهبر روسیه تاکید کرده بود که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های تحت حاکمیت اوکراین ندارد. پس از آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و تعدادی از کشور‌های دیگر اعلام کردند که تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقوقی و حقیقی روسیه اعمال خواهند کرد.

در اواسط ماه مارس، اتحادیه اروپا بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرد که شامل اقدامات محدودکننده اقتصادی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده