به گزارش میمتالز، سیدمیعاد صالحی یادآور شد: روزانه ۱۷ رام قطار از کشور چین از مسیر روسیه به اروپا میرفت که با توجه به جنگ اوکراین، این مسیر غیر فعال شده و اکنون فرصت مناسبی است تا تمهیداتی اندیشیده شود و این بار ترانزیتی را از مسیر کریدورهای ریلی ایران از چین به اروپا حمل کنیم.
وی با اشاره به کریدورهای ریلی کشور افزود: یک کریدور به سمت بندرعباس میرود که فعال است. کریدور دیگر به سمت ترکیه میرود که با توجه به اتفاقات اخیر، فرصت مناسبی است که جایگزین مسیر روسیه شود.
وی از مسیر شلمچه- بصره و مسیر چابهار به عنوان دیگر کریدورهای ریلی کشور نام برد و گابراز امیدواری کرد: با اتصال باقی مانده مسیر شلمچه- بصره به زودی شاهد قطار تهران- کربلا باشیم. همچنین با تامین اعتبارات لازم در گام اول مسیر زاهدان- چابهار و در گام بعدی یونسی به زاهدان متصل خواهد شد.
وی بیان کرد: در میان مدت با احداث مسیر زاهدان- چابهار و در بلند مدت مسیر یونسی- زاهدان میتوان ترانزیت ریلی کشور را تا ۲ برابر افزایش داد و اگر منابع مالی تزریق شود میتوان عقب ماندگیهای تاریخی را جبران کرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم