تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۵۳۰۹۱

ایتالیا میزبان نخستین قطار‌های هیبریدی

می متالز - شرکت راه‌آهن ایتالیا (Trenitalia) قرار است جایگزینی قطارهای دیزلی را که هنوز در بسیاری از مسیرهای منطقه‌ای در حال تردد است، با قطارهای هیبریدی جدید به نام بلوز آغاز کند.

به گزارش می‌متالز، قطار‌های هیبریدی از نخستین نمونه‌های بدون آلایندگی خواهد بود که در راه‌آهن ایتالیا تردد می‌کنند؛ آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به منبع تغذیه سه‌گانه (برق، باتری و گازوئیل) اتکا می‌کنند که باعث کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت می‌شود و در نتیجه، حمل‌ونقل ریلی ایتالیا را بسیار تمیزتر و دوستدار محیطزیست می‌کند.

در مجموع ۱۱۰ قطار بلوز در خطوط راه‌آهن توسکانی، لاتزیو، کالابریا، سیسیل و ساردینیا حرکت خواهد کرد.

از آنجا که منطقه توسکانی، اولین دریافت کننده وسایل نقلیه جدید خواهد بود، در حال حاضر یک کمپین تبلیغاتی برای افزایش آگاهی مردم در رابطه با نوسازی ناوگان قطار با هدف پایداری ایجاد شده است تا مفهوم حمل‌ونقل سبز در این منطقه نهادینه شود.

یکی از قابلیت‌های خودروی هیبریدی این است که وقتی به مراکز شهری نزدیک می‌شود، بی‌صدا حرکت می‌کند و تا ۵۰ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود. این قطار تقریباً به طور کامل از مواد قابل بازیافت ساخته شده و مجهز به سنسور‌های کیفیت هوا است که به طور خودکار تهویه هوا را تنظیم می‌کند.

قطار هیبریدی که مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم سیگنالینگ راه‌آهن در اروپا است، می‌تواند به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد. این قطار دارای قفسه دوچرخه، شارژر باتری و فضای بازی برای کودکان است.

سیستم روشنایی LED داخلی و خارجی، مدیریت هوشمند مصرف سیستم تهویه مطبوع و گرین‌درایو (سیستم اطلاعات راننده) و عملکرد‌های هوشمند، امکان کاهش مصرف انرژی را برای این قطار به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری ایمنا

عناوین برگزیده