تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۳۱۸۴

۲۸ شرکت دانش‌بنیان چهارمحال‌وبختیاری در حوزه صنعت فعال است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که از ۴۶ شرکت دانش‌بنیان استان، ۲۸ واحد آن در حوزه صنعت فعال است، گفت: امسال تلاش می‌شود بتوان از ظرفیت و توان شرکت‌های بیشتری در حوزه صنعت بهره‌گیری شود.

به گزارش می‌متالز، رستمی به مشوق‌های پیش‌بینی‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری زمین به شرکت‌ها با تخفیف ۳۰ درصد انجام می‌گیرد و برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت نیز تخفیف‌هایی برای شرکت‌ها پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال‌وبختیاری در تولید ۵۰ محصول صنعتی در کشور دارای شرایط منحصربه‌فردی است، افزود: این محصولات که ازجمله آن می‌توان به فولاد، اکسید روی، خوراک آبزیان و چادر مشکی اشاره کرد، این ظرفیت را دارند که با به‌کارگیری تکنولوژی، دانش و تحقیقات علمی بتوان تولید آن‌ها را افزایش داد و اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستان سازمان صمت و خانواده‌های صنعت، معدن و تجارت امسال خدمات حمایتی ویژه‌ای برای دانش‌بنیان‌ها خواهند داشت که زمین مهم‌ترین آن است.

در ادامه حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: ۴٫۵ هکتار زمین در فاز ۳ شهرک صنعتی شماره یک شهرکرد به پارک علم و فناوری برای واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اختصاص داده شد.

وی افزود: امسال همچنین ۱۵ سوله به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود.

فلاح احداث شهرک تخصصی فناوری و دانش‌بنیان استان را از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جدید عنوان کرد و گفت: این برنامه در سفر آتی هیات دولت به استان در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرد تا با اختصاص اعتبار مناسب، بتوان آن را عملیاتی کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده