تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۵۳۳۰۹

تشکیل کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT

‌می‌متالز - در جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهور مصوب شد تا طی یک هفته کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT شکل بگیرد و بخش خصوصی در فعالیت‌های این حوزه بیش از گذشته فعال باشد.

به گزارش می‌متالز، صبح روز گذشته جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی درخصوص تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌ی ICT با حضور «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وزارتخانه در دفتر وزیر ارتباطات برگزار شد.

در همین راستا «مهدی سالم»، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی در صفحه شخصی توییتر خود به گزارش نتایج این جلسه پرداخت. سالم درخصوص تصمیمات حمایتی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوشت: «خبر خوب وزیر مبنی بر ارائه اینترنت پر سرعت تا ۱۰۰ مگابیت برثانیه به شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری و نیز برنامه ریزی برای آزاد سازی داده‌ها متناسب با نیاز این حوزه از دیگر مطالب عنوان شده در جلسه امروز بود.»

تشکیل کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT
در نهایت رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در توییتی دیگر نیز اعلام کرد که در جلسه مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی رئیس جمهور مصوب شد تا طی یک هفته کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT شکل بگیرد و بخش خصوصی در فعالیت‌های این حوزه بیش از گذشته فعال باشد.

تشکیل کارگروه توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ICT
قابل ذکر است «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندی پیش درباره نقش محوری نخبگان و جوانان در زمینه تولید دانش‌بنیان و اشتغال محور، اظهار داشت که در این بین، مسوولیت سنگینی بر دوش بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است که امروز به زیرساخت توسعه همه بخش‌های کشور و موتور محرک سایر فناوری‌ها تبدیل شده و هسته اصلی اقتصاد دیجیتال را نیز تشکیل می‌دهد.

وزیر ارتباطات همچنین به عنوان الزامات تحقق یافتن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به همکاری بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، تکیه بر متخصصین و دانشمندان این حوزه و بکارگیری تمامی ظرفیت‌های قانونی و همچنین ظرفیت‌های زیرساختی و منابع در اختیار وزارت ارتباطات اشاره کرده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده