تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۳۱۸۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آغاز جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه در اردبیل

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت اردبیل با اشاره به تأکید وزیر صمت در خصوص جمع‌آوری لوازم‌یدکی خودرو قاچاق و تقلبی، گفت: طرح جمع‌آوری لوازم‌یدکی قاچاق و تقلبی در استان اردبیل نیز در ابتدا با دو قلم کالای باتری و کمک‌فنر عملیاتی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی افزود: تمامی لوازم‌یدکی دارای شناسه اختصاصی است و هرکدام از این شناسه‌ها مربوط به یک نوع کالا بوده و کالا‌ها با سطوح کیفی مختلف، شناسه‌های متفاوت دارند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح تنها موضوع قاچاق مطرح نیست، بلکه تمامی لوازم‌یدکی خودرو که در سطح عرضه وجود دارد از نظر تقلبی بودن بررسی می‌شود و چنانچه تقلبی بودن کالا برای بازرسان سازمان صمت استان محرز شود از سطح عرضه جمع‌آوری شده و با متصدیان واحد صنفی برابر قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صمت اردبیل با اشاره به این‌که لوازم‌یدکی خودرو اگر دارای کد رهگیری باشد در مبارزه با قاچاق و تقلب مؤثر است، گفت: کد رهگیری برای مصرف‌کننده بسیار مفید است، زمانی که مصرف‌کننده لوازم‌یدکی خودرو، قطعه را خریداری می‌کند، شناسه کالا درج‌شده است و فروشنده، شناسه را به سامانه پیامکی ارسال و سامانه درباره اصالت آن اطلاع‌رسانی می‌کند.

صادقی افزود: تاکنون همراهی اصناف و تولیدکنندگان استان مانند سال‌های گذشته در این طرح نیزخوب بوده و از عموم شهروندان نیز انتظار داریم در اجرای بهینه این طرح سازمان صنعت معدن و تجارت استان را همراهی کنند.

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت مربوط به فعالان اقتصادی است و افرادی که کالای لوازم‌یدکی خودرو را به‌صورت انبار نگهداری می‌کنند اگر تا این لحظه کد رهگیری دریافت نکردند فرصت دریافت کد رهگیری دارند، ولی مهلت قانونی آن‌ها به اتمام رسیده است یعنی ضابطان اختیار برخورد دارند، اما این به معنای بسته شدن سامانه برای آن‌ها نیست، بنابراین همچنان امکان واردکردن اطلاعات وجود دارد، اما مهلت دو قلم کالای باتری و کمک‌فنر خودرو بار‌ها تمدیدشده است و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صمت اردبیل تصریح کرد: برخورد با کالا‌هایی که اقتصاد کشور را به خطر می‌اندازد برای ما اهمیت دوچندان دارد که لوازم‌یدکی خودرو نیز جزو این موضوع است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده