تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۲۱۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رشد هزینه‌های تولید، قیمت باتری در بازار را افزایش داد

‌می‌متالز - رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری ضمن اعلام افزایش ۵ درصدی قیمت باتری عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت سرب و سایر مواد اولیه تولید باتری و همچنین هزینه‌های حمل و نقل، تولید کنندگان تصمیم به افزایش قیمت باتری گرفتند.

به گزارش می‌متالز، رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری ضمن اعلام افزایش ۵ درصدی قیمت باتری عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت سرب و سایر مواد اولیه تولید باتری و همچنین هزینه‌های حمل و نقل، تولید کنندگان تصمیم به افزایش قیمت باتری گرفتند.

محمدرضا فلاح بیان کرد: با توجه به رشد ۱۰ درصدی قیمت سرب و سایر مواد اولیه تولید باتری و همچنین هزینه‌های حمل و نقل که از دو هزار به ده هزار دلار افزایش یافته است، تولید کنندگان باتری تصمیم گرفتند بهای تولیدات خود را افزایش دهند.

وی یادآور شد: هزینه‌های تولید باتری از ابتدای سال تا کنون ۴۰ درصد افزایش یافته و بر این اساس قیمت باتری باید حداقل بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما تولید کنندگان با هدف رعایت حقوق مصرف کنندگان به افزایش ۵ درصدی قیمت باتری رضایت دادند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با اشاره به تداوم زیرفروشی در بازار باتری تصریح کرد: به منظور مقابله با عاملان زیرفروشی در بازار باتری مکاتباتی با وزارت صمت و دارایی داشتیم، اما متاسفانه پاسخی دریافت نکرده ایم.

منبع: سازمان خبری خودرو و صنایع وابسته (خبر خودرو)

عناوین برگزیده