تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۵۳۴۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
‌«می‌متالز» گزارش می‌دهد:

«فجهان» بدنبال افزایش تولید و صادرات در ۱۴۰۱

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد بورسی «فجهان» امروز برگزار شد، مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: این مجمع فرصتی برای تامین مالی خواهد بود تا پروژه‌های در دستور کار را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

به گزارش می‌متالز، «علی عباسلو» مدیر عامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با اشاره به دستاورد‌های این شرکت در گفتگو با می‌متالز اظهار کرد: این مجمع دستاورد‌های خوبی به همراه خواهد داشت و در راستای تامین منابع مالی به ما کمک می‌کند که پروژه ها را با سرعت بیشتری به مرحله اجرا برسانیم و قدم‌هایی در راستای عمل به وعده‌های خود برداریم و تولید آهن اسفنجی را به ۴ برابر و شمش را به ۳ برابر برسانیم.

وی اضافه کرد: در مورد نوع آلیاژ فولاد آلیاژی هنوز در حال مطالعه هستیم، اما در مورد فولاد سیرجان در حال حاضر اسناد مناقصه را تهیه کردیم و در حال برگزاری مناقصه هستیم.

عباسلو با اشاره به ظرفیت‌های تولید بیان کرد: ظرفیت اسلب؛ یک میلیون و پانصد هزار تن و ورق گرم در ابتدا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، اما قابل افزایش تا ظرفیت ۲ و نیم میلیون تن خواهد بود. ضخامت‌ها نیز به گونه‌ای است که در بازار تداخلی با سایر تولیدکنندگان نداشته باشد.

وی در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ «تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین» نیز گفت: در تلاش هستیم که واردات بسیاری از تجهیزات را کاهش داده و در داخل کشور تولید کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا از تکنولوژی‌های روز و در راستای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی استفاده کنیم.

عباسلو با اشاره به چالش‌های سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته پیش بینی در خصوص چالش‌ها از قبیل قطع برق نداشتیم، اما در سال جاری در بودجه این پیش بینی را در نظر گرفتیم.

مدیر عامل «فجهان» در پایان پیرامون برنامه صادراتی سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در سال جاری ۳۶۰ هزار تن برنامه صادراتی برای شمش داریم که امیدواریم به این هدف دست پیدا کنیم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده