تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۰۷۴۰۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

ریسک سرمایه گذاری بر روی فجهان چقدر است؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از پیش بینی سود سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ شرکت فجهان را پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، شرکت جهان فولاد سیرجان پیش بینی درآمد هرسهم را برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۶۵۷ ریال اعلام کرد.

شرکت جهان فولاد سیرجان با نماد فجهان در بورس فعالیت دارد.

شرکت جهان فولاد سیرجان پیش بینی درآمد هرسهم را برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۶۵۷ ریال اعلام کرد این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۲۹۹ ریال بود.

فروش شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۸۰۰۳۶۱۱ میلیون ریال بود. این رقم در دوره مشابه سال قبل ۱۴۱۷۱۳۴۰۱ میلیون ریال است.

ریسک سرمایه گذاری بر روی فجهان چقدر است؟

سود سال۱۴۰۲شرکت با ارز نیمایی۴۵هزار تومان و قیمت شمش جهانی ۵۲۰ دلار برابر۶۵۷ریال محاسبه شده است که با این مفروضات نسبت قیمت به سود هر سهم آتی برابر۷.۳خواهد شد و این در حالی است که شرکت‌هایی با قیمت بر سود آتی بسیار پایین تری در این گروه برای سرمایه گذاری قرار دارند.

از نظر تکنیکالی هم تا سقف قبلی را رد نکند تنها حالت نوسانی خواهد داشت، ولی از آنجاییکه نسبت به نرخ شمش جهانی و دلار حساسیت بالایی دارد و سهم دلاری به حساب می‌آیدافزایش هر کدام از این دو متغیر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر سود آوری شرکت داشته باشد بنابراین سرمایه گذاران عالاقمند به این سهم بایدبه این دو متغیربسیار توجه کنند.

در نهایت شرکت طرح‌های توسعه خوبی نیز در دست اجرا داد که به نظر نمی‌رسد هیچکدام از آن‌ها در سال۱۴۰۲به بهره برداری برسد، اما رصد میان مدت و بلندمدت این سهم در راستای تحقق طرح‌های توسعه آن می‌تواند فرصت سرمایه گذاری در سهم مذکور ایجادکند.

ریسک سرمایه گذاری بر روی فجهان چقدر است؟

فجهان در سال مالی۱۴۰۲با فرض نرخ دلار نیما۴۵هزار تومان و نرخ شمش فخوز۵۲۰دلار، سود هر سهم۶۵تومان خواهد داشت. به ازای هر هزار تومان افزایش دلار حدود۵.۵درصد سود هر سهم افزایش می‌یابد و به ازای هر۲۰دلار افزایش نرخ شمش فخوز حدود۹درصد افزایش می‌یابد.

ریسک سرمایه گذاری بر روی فجهان چقدر است؟

شرکت فجهان داده‌ی قیمتی زیادی برای یک تحلیل تکنیکال جامع ندارد، اما بعد از عرضه اولیه با نوسانات میانی تا۵۶۵تومان رشد کرد و سپس تا فیبوی۳۸اصالح کرد و سپس بار دیگربا افزایش تقاضا همراه شد در حال حاضر با مقاومت۴۸۷درگیراست و در صورت عبوریکباردیگرتا۵۶۵تومان رشد خواهد کرد، اما تا زمانیکه۵۶۵ تومان را رد نکند حالت نوسانی خواهد داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده