تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۳۶۳۳
سرویس خبر : انرژی
درخواست نایب رییس اتاق بازرگانی البرز از دولت؛

انتظاری ۱۰ ساله/یارانه سوخت صنعتگران البرز پرداخت شود

‌می‌متالز - نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز از دولت مردمی سیزدهم خواست با پرداخت یارانه سوخت صنایع، مشکل ۱۰ ساله صنعتگران این استان را برطرف کند.

به گزارش می‌متالز، «یدالله مالمیر»  اظهار داشت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ همزمان با افزایش قیمت سوخت، دولت وقت با طرح شعار حمایت از بخش تولید طی مصوبه‌ای اعلام کرد، برای جبران افزایش قیمت سوخت به صنعتگران یارانه سوخت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تاخیر ۲ تا سه ماهه در اجرای این مصوبه با تصمیم جدید دولت وقت برای ارایه تسهیلات به صنعتگران همراه شد و مقرر شد تا زمان عملی شدن آن مصوبه، بانک ملی تسهیلات ۳۰ ماهه در اختیار صنعتگران قرار دهد.

مالمیر ادامه داد: پس از پرداخت ۲ تا سه قسط این تسهیلات توسط صنعتگران، دولت بنا به دلایل مبهم، از وعده خود برای پرداخت یارانه سوخت منصرف شد و به طور رسمی اعلام کرد، صنعتگران آن تسهیلات دریافتی را به عنوان یارانه تلقی نمایند.

وی اظهار داشت: بدین ترتیب صنعتگران با تایید دولت تسهیلات اشاره شده را به عنوان یارانه سوخت تلقی کرده و از ادامه پرداخت اقساط آن تسهیلات خودداری کردند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود: اکنون با گذشت حدود ۱۰ سال، بانک ملی به بهانه عدم باز پرداخت تسهیلات، حساب‌های صنعتگران از جمله در البرز را مسدود کرده است.

مالمیر گفت: اکنون مدتی است در ابلاغیه صادره از سوی بانک ملی علاوه بر تعیین ضرب العجل برای باز پرداخت اصل و فرع تسهیلات، الزام به پرداخت ۶ درصد جریمه دیر کرد نیز تعیین شده است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه این مشکل با گذشت یک دهه همچنان لاینحل رها شده است، از دولت سیزدهم درخواست کرد برای رفع این چالش حاد صنعتگران را یاری کنند.

مالمیر گفت: در شرایطی که بخش تولید با کوهی از مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور مواجه اند، از انصاف به دور است که خسارت ناشی از خلف وعده دولت وقت به صنعتگران تحمیل شود.

رییس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم فردا پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر می‌کند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده