تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۵۳۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تبدیل مرکز تحقیقات معدنی یزد به مرکز دانش بنیان حوزه معدن

‌می‌متالز - رئیس سازمان ایمیدرو: با رفع مشکلات اداری مرکز تحقیقات معدنی یزد، فضای فیزیکی آن را مهیا می‌کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند فناوری خود را در بخش‌های معدن در سطح ملی و بین المللی به کار گیرند.

به گزارش می‌متالز، جعفری در سفر به یزد و در نشست با استاندار و فعالان حوزه معدن با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: همه تلاش خود را برای تحقق این شعار بکار می‌گیریم. تبدیل مرکز تحقیقات معدنی یزد به مرکز دانش بنیان و فناوری حوزه معدن

معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو افزود: در نظر داریم با رفع مشکلات اداری مرکز تحقیقات معدنی یزد، فضای فیزیکی آن را مهیا کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند فناوری خود را در بخش‌های معدن در سطح ملی و بین المللی به کار گیرند.

استاندار یزد هم در این نشست با اشاره به تنوع بالای مواد معدنی و وجود عناصر نادر خاکی در استان یزد، اختصاص ردیف بودجه برای انجام مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه را خواستار شد.

فاطمی انجام هرگونه فعالیت اکتشافی در استان یزد را منوط به تائید سازمان محیط زیست و طی فرآیند‌های ملی دانست و از آمادگی استان یزد برای همکاری دراین حوزه خبر داد.

همچنین در این نشست تعدادی از فعالان معدنی استان یزد به بیان ظرفیت‌ها و مشکلات خود پرداختند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

عناوین برگزیده