تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۵۳۶۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار چگنی:

معدن داران چگنی حقوق مردم را رعایت کنند

‌می‌متالز - فرماندار چگنی گفت: انتظار می‌رود صاحبان معادن سنگ این شهرستان، طبق قوانین و مقررات حقوق مردم منطقه را رعایت کنند.

به گزارش می‌متالز، افشین بازگیر در جلسه شورای اداری چگنی با محوریت معادن و حفظ محیط زیست افزود: در فعالیت‌های معدنی باید محدودیت‌های زیست محیطی و منابع طبیعی، عدم تعارض به پهنه‌های تاریخی و میراث فرهنگی و منابع آبی مورد توجه جدی قرار گیرد و مسوولان استانی و شهرستانی نیز رعایت این موارد را پیگیری و نظارت کنند.

وی با قدردانی از حضور فعالان اقتصادی و صاحبان معادن در شهرستان چگنی تصریح کرد: باید در برداشت‌های معدنی، موارد قانونی و مقررات به طور کامل رعایت و محیط زیست حفظ شود.

وی ادامه داد: معادن چگنی ثروت خدادادی و امانت الهی در این منطقه است و باید به گونه‌ای مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد که برای آیندگان و نسل‌های بعدی نیز حفظ و حراست شود.

فرماندار چگنی گفت: معادن سنگ از نظر اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات نقش مهم و اثر گذاری در تحقق جهش تولید دارند و شناخت کامل از مشکلات و موانع توسعه معدنی بسیار راهگشا است بنابراین پیگیری مسایل و رفع موانع معادن فعال در شهرستان ضروری است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان نیز گفت: مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم توجه به الزامات زیست محیطی و عدم توجه به رفاه اجتماعی در این شهرستان بوده که توسعه ناپایداری را در منطقه رقم زده است.

علی سالاروند اظهار داشت: همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات پیش آمده بخصوص رفع مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از فعالیت این معادن، همچنین استفاده از فناوری‌های نو در فعالیت‌های معدنی برای کاهش پیامد‌های منفی زیست محیطی لازم است.

در این جلسه بر لزوم بلوکه شدن و احیای عرصه‌های معادن بعد از پایان دوره بهره برداری، ضرورت پیگیری جذب اعتبارات احیا و بازسازی معادن و منتفع شدن شهرستان چگنی و از یک درصد سهم دولتی معادن برای تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های تخریبی روستایی مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده