تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۵۴۰۱۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فرماندار شهرستان چگنی:

نگرانی از تخریب زیست‌محیطی معادن سنگ «چگنی» / قوانین رعایت شود

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان چگنی با ابراز نگرانی از تخریب زیست‌محیطی برخی معادن سنگ این شهرستان، تأکید کرد: باید قوانین و مقررات به‌طور کامل رعایت شود.

به گزارش می‌متالز، افشین بازگیر عصر جمعه در جلسه شورای اداری با موضوع تخریب زیست محیطی در حوزه معادن سنگ شهرستان چگنی گفت: در فعالیت‌های معدنی باید محدودیت‌های زیست محیطی و منابع طبیعی و عدم تعرض به پهنه‌های تاریخی و میراث فرهنگی و منابع آبی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید از فعالیت‌هایی که به این حوزه زیان می‌رساند به طور جدی جلوگیری شده و مسوولان استانی و شهرستانی نیز رعایت این موارد را پیگیری و نظارت کنند.

فرماندار شهرستان چگنی با اشاره به اینکه قدردان حضور فعالان اقتصادی و صاحبان معادن در شهرستان چگنی هستیم، افزود:، اما در برداشت‌های معدنی باید موارد قانونی و مقررات به طور کامل رعایت شود.

بازگیر بیان کرد: معادن چگنی ثروت خدادادی و امانت الهی و عنایات خداوند به این منطقه است و باید به گونه‌ای مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گیرد که برای آیندگان و نسل‌های بعدی نیز حفظ و حراست شود

وی افزود: معادن سنگ از نظر اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات نقش مهم و اثر گذاری در تحقق جهش تولید دارد.

فرماندار شهرستان چگنی شناخت کامل مشکلات و موانع توسعه معدنی شهرستان را بسیار راهگشا در مسیر توسعه معادن و صنایع معدنی دانست و بر ضرورت پیگیری و رفع مسائل مشکلات معادن فعال در شهرستان تاکید کرد.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود صاحبان معادن سنگ شهرستان چگنی طبق قوانین و مقررات حقوق مردم منطقه را رعایت کنند؛ بنابراین گزارش، این جلسه به ریاست فرماندار و با حضور مدیر کل بازرسی و شکایات استانداری لرستان، مدیر کل امور اقتصادی استانداری، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، رئیس سازمان صمت لرستان، مدیر کل شهرک‌های صنعتی لرستان و سایر مدیران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده