تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۵۳۷۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان:

فناوری نوین در فعالیت‌های معدنی لرستان استفاده شود

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان گفت: باید تکنولوژی نوین در فعالیت‌های معدنی این استان استفاده شود.

به گزارش می‌متالز، علی سالاروند عصر جمعه در جلسه شورای اداری با موضوع تخریب زیست محیطی در حوزه معادن سنگ شهرستان چگنی، از فرماندار و مدیران حاضر در جلسه به دلیل اهتمام در بازدید میدانی و مشاهده مشکلات زیست محیطی تشکر کرد.

وی با اشاره به برخی تخریب‌های زیست محیطی صورت گرفته افزود: مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم توجه به الزامات زیست محیطی و عدم توجه به رفاه اجتماعی در شهرستان چگنی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه این روند فعالیت معادن توسعه ناپایداری را در منطقه رقم زده است؛ بر لزوم همکاری همه جانبه برای رفع مشکلات پیش آمده به خصوص مشکلات زیست محیطی و اجتماعی ناشی از فعالیت این معادن تاکید کرد.

سالاروند همچنین خواستار استفاده از تکنولوژی‌های نو در فعالیت‌های معدنی استان برای کاهش پیامد‌های منفی زیست محیطی شد.

پایش پهپادی معادن برای نظارت بر میزان برداشت

مدیر کل اقتصادی استانداری لرستان و مدیر کل بازرسی استانداری لرستان هم پیرو مباحث مطرح شده خواستار طرح موضوع معادن شهرستان چگنی در شورای معادن استان و شورای عالی معادن کشور شدند.

رئیس سازمان صمت استان لرستان نیز در این جلسه از طرح موضوع برخی از معادن استان لرستان در شورای معادن استان و شورای عالی معادن کشور برای رفع موانع و مشکلات خبر داد.

جعفری ادامه داد: همچنین پایش پهپادی معادن برای نظارت بر میزان برداشت معادن در سال جاری عملیاتی می‌شود؛ بنابراین گزارش، در این جلسه لزوم بلوکه شدن و احیای عرصه‌های معادن بعد از پایان دوره بهره برداری، ضرورت پیگیری جذب اعتبارات احیا و بازسازی معادن و منتفع شدن شهرستان چگنی از یک درصد سهم دولتی معادن برای تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های تخریبی روستایی مورد تاکید حاضران قرار گرفت.

این جلسه به ریاست فرماندار شهرستان چگنی و با حضور مدیر کل بازرسی و شکایات استانداری لرستان، مدیر کل امور اقتصادی استانداری، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، رئیس سازمان صمت لرستان، مدیر کل شهرک‌های صنعتی لرستان و سایر مدیران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده