تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۵۵۱۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن چگنی هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شوند/ مطالبه مردم در اولویت قرار دارد

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان چگنی در استان لرستان از ارجاع پرونده معادن این شهرستان به شورای عالی معادن کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به تخلفات برخی معادن از مطالبات مردم است باید پرونده آن‌ها هرچه سریع‌تر رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش می‌متالز، افشین بازگیر در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم چگنی مربوط به آسیب رساندن برخی معادن به مناطع طبیعی و محیط زیست است که در همین راستا هفته گذشته با حضور مدیران کل محیط زیست و سازمان صمت استان به صورت میدانی این موضوع را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم اولویت کار دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و به منظور بررسی دقیق‌تر شرایط مقرر شده که پرونده این معادن که روی فعالیت آن‌ها بحث وجود دارد در شورای عالی معادن کشور بررسی شود.

فرماندار چگنی گفت: با توجه به اهمیت موضوع از سازمان صمت و اداره کل محیط زیست استان می‌خواهیم که به پرونده معادن چگنی با دقت و سرعت رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: پرونده معادن چگنی مربوط به سنوات قبل است، اما با توجه به مطالبه مردم این موضوع در اولویت کاری ما قرار گرفته است.

بازگیر تاکید کرد: توسعه شهرستان یکی از اولویت‌های اصلی ما است، اما هرگز در این زمینه نباید بگونه‌ای عمل شود که به منابع طبیعی و محیط زیست آسیبی وارد شود.

شایان ذکر است در روز‌های گذشته تعدادی از مردم با حضور در مقابل سازمان محیط زیست کشور نسبت به آسیب رساندن برخی معادن به محیط زیست شهرستان چگنی اعتراض کرده و خواستار جلوگیری از این روند شده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده