تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۵۳۷۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به همت سازمان توسعه تجارت ایران انجام می‌شود؛

برگزاری دوره آموزشی مدرسان بانک‌های اطلاعات تجاری با هدف حمایت کارشناسی شده از تولید دانش‌بنیان

‌می‌متالز - رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغاز برنامه آموزش مدرسان بانک‌های اطلاعات تجاری خبر داد و گفت: این یک اقدام عملی در خصوص تحقق شعار سال یعنی حمایت کارشناسی شده از تولید دانش‌بنیان و کارآفرین است و این سازمان با جدیت از برنامه‌های تحول‌آفرین در عرصه تجارت بین‌المللی حمایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا پیمان‌پاک گفت: سازمان توسعه تجارت در راستای تحقق شعار سال و افزایش سطح دانش و توانمندی بنگاه‌های تولیدی و به‌منظور آموزش مدرس بازاریابی بین‌المللی، اقدام به آموزش مدرسان بانک‌های اطلاعات تجاری با همکاری مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) کرده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: این سازمان توسعه صادرات و کسب سهم مناسب از بازار‌های بین‌المللی را به عنوان مهم‌ترین رکن در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و حفظ و ایجاد اشتغال، در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بانک‌های اطلاعاتی TradeMa، Market Access Map و Potential Map در این دوره به آموزش‌گیرندگان، تدریس می‌شود و افراد پس از گذراندن این دوره قادر خواهند بود تجار و فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی را با این سه بانک اطلاعاتی جهانی آشنا کرده و به آن‌ها امکان لازم برای استخراج اطلاعات دقیق تجاری از بازار‌های مقصد را بدهند.

پیمان‌پاک افزود: دستیابی به اطلاعات تجاری از طریق بانک‌های اطلاعاتی سه‌گانه یاد شده، یکی از راه‌های اصولی کسب اطلاعات دقیق تجاری از بازار‌های مقصد است.

معاون وزیر صمت توضیح داد: متأسفانه تسلط فعالان اقتصادی کشور به این ابزار‌های کسب اطلاعات تجاری مناسب نیست و سازمان توسعه تجارت ایران در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت، تلاش برای آموزش مدرسان را در سراسر کشور آغاز کرده است.

پیمان‌پاک ابراز امیدواری کرد که با انجام این کار خلاء‌های موجود برطرف شده و زمینه لازم برای بهره‌مندی و آشنایی بخش‌خصوصی با این بانک‌های اطلاعاتی و همچنین دریافت اطلاعات دقیق تجاری از بازار‌های مقصد و ورود و نفوذ به این بازارها، فراهم شود.

گفتنی است برنامه آموزش مدرسان بانک‌های اطلاعات تجاری در همکاری با مرکز بین‌المللی تجارت (ITC) به مدت یک هفته و به‌صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود و دو تن از اساتید مرکز بین‌المللی تجارت برای ارائه این آموزش یک هفته‌ای و برگزاری کارگاه در تهران حاضر هستند.

این برنامه از سال گذشته آغازشده و با کمک سازمان توسعه تجارت ایران، ۳۵ نفر از ۱۵ استان کشور در دوره مربوطه شرکت کرده‌اند. در بخش نخست این دوره، آموزش لازم به مدت ۲۰ ساعت در طول ۱۰ روز به‌صورت ویدیو کنفرانسی ارائه شده بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده