تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۴۹
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۵۳۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۵۰۰ مرکز خدمات کسب و کار در کشور هدف‌گذاری شد

‌می‌متالز - سرپرست دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایجاد ۵۰۰ مرکز خدمات کسب و کار به منظور مردمی‌کردن صنعت توسط این وزارتخانه هدف‌گذاری شده است که نخستین مرکز در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین اسدی روز پنجشنبه در نشست مشترک با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، روسای دانشگاه‌های مشهد، پارک علم و فناوری، مدیران ارشد صنایع فولادی و پیشرفته و تعداد دیگری از مدیران بخش صنعت استان افزود: صنعتی که با استفاده از فناوری روز و بهبود فرآیند‌ها از طریق مدیریت منابع انسانی، بهره‌وری، کیفیت، فروش و رضایت‌مندی مشتری را افزایش و هزینه‌های تمام شده تولید را با نوآوری کاهش دهد، یک صنعت دانش‌بنیان است.

وی از برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل اتاق‌های فکر دانش بنیان سازی صنایع در سال ۱۴۰۱ که به عنوان سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نامگذاری شده است، خبر داد و گفت: آغاز این برنامه با تشکیل اولین اتاق فکر در خراسان رضوی خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این اتاق‌های فکر که با حضور روسای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، نمایندگان بخش خصوصی صنایع و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تشکیل خواهد شد، برنامه بررسی راهکار‌ها و مدیریت اجرای طرح دانش‌بنیان سازی صنایع که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد را دنبال خواهند کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز به سهم ۹۵ درصدی فعالان بخش خصوصی در سرمایه گذاری و ایجاد واحد‌های صنعتی استان اشاره و بیان کرد: در صورتی که دانشگاه، خدمت در بهره‌وری، رشد و توسعه را در برنامه داشته باشد، استقبال بخش صنعت از آن قطعی خواهد بود.

امیررضا رجبی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" توسط مقام معظم رهبری گفت: در این راستا در برنامه‌های عملیاتی توسعه صنعت استان یک پیوست بر مبنای دانش بنیان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به پیشتازی صنعت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی در سال گذشته گفت:: ۵۲ مورد طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان با سرمایه گذاری مصوب ۵۰ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ مربوط به حوزه صنعت است که از این حیث جایگاه نخست سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت خراسان رضوی مربوط به کشور‌های کره جنوبی، هلند، عراق، چین، امارات متحده عربی، پاکستان و افغانستان است که زمینه تولیدی آن‌ها در گروه‌های صنعتی شیمیایی، معدنی، غذایی، نساجی و پوشاک، فلزی و غیرفلزی، چوب و مبلمان، برق و الکترونیک قرار دارد و محل اجرای طرح‌ها در شهرستان‌های مشهد، چناران، فریمان، بینالود و تایباد می‌باشد.

در این نشست روسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد، پیام نور، پارک علم و فناوری، مدیران ارشد صنایع فولادی، شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع پیشرفته رضوی از تشکیل اتاق‌های فکر دانش بنیان‌سازی صنایع استقبال و آمادگی این مجموعه‌ها را برای عملیاتی کردن شعار سال ۱۴۰۱ در خراسان رضوی درتعامل نزدیک با وزارت صمت و استان اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده