تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۵۴۰۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان:

قیمت‌های اعلامی از سوی اتحادیه تولیدکنندگان شن و ماسه مورد تایید نیست

‌می‌متالز - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان گفت: با توجه به افزایش قیمت شن و ماسه طی چند روز اخیر، قیمت‌های اعلامی از سوی اتحادیه تولیدکنندگان شن و ماسه استان مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست.

به گزارش می‌متالز، «عبدالله گلی» اظهارکرد: افزایش قیمت فاقد وجاهت قانونی اتحادیه استانی در سال جدید بیش از ۲۵ درصد بوده که در صورت اعمال آن توسط هر یک از واحد‌های تولیدی اقدامات قانونی لازم در دستور کار قرار خواهد گفت.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شیروان خاطرنشان کرد: نرخ گذاری واحد‌های مذکور در چارچوب ضوابط قیمت گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها صورت خواهد گرفت و هرگونه افزایش تعیین نرخ از سوی انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی فاقد وجاهت قانونی است.

گلی با اشاره به میزان شن و ماسه مورد استفاده اضافه کرد: میزان مصرف بستگی به ساخت و ساز دارد که عمده‌ترین مصرف در صنعت ساختمان و طرح‌های عمرانی است و چنانچه واحد‌های تولیدی همین افزایش قیمت را اعمال کنند اداره صمت برای اقدامات قانونی وارد قضیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: تولید شن و ماسه سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار تُن برآورد شده است.

به گفته یکی از شهروندان شیروانی قیمت ماسه در شیروان سالی ۲ بار افزایش دارد بدون هیچ قانون و حساب کتابی از تنی ۷۰۰ هزار ریال به هزار و ۳۰هزار ریال افزایش یافته در صورتی که در استان خراسان رضوی ثابت بوده و افزایش نداشته و از مسوولان خواهشمندیم پیگیری کنند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده