تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۴۹۵۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نرخ مصوب شن و ماسه مهریز اعلام شد؛

شهروندان گرانفروشی را گزارش کنند

‌می‌متالز - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مهریز گفت: بنا بر مصوبه تنظیم بازار، قیمت هر تن شن و ماسه درب معدن در این شهرستان ۶۲ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ مصوب کرایه حمل و نقل به ازای هر تن ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا حسینی‌منش روز چهارشنبه افزود: قیمت نهایی شن و ماسه برای مصرف کننده درب منزل، کارگاه و محل کار با احتساب همه موارد در مجموع به ازای هر تن ۸۷ هزار و ۴۵۰ تومان است.

وی ادامه داد: شهروندان و مصرف‌کنندگان در صورت مشاهد هرگونه تخلف در خصوص افزایش بدون ضابطه و خارج ار قانون تنظیم بازار مراتب را در اسرع وقت برای بررسی و برخورد قانونی به اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.

این مسوول اظهار کرد: تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی و همچنین مصرف‌کنندگان شن و ماسه می‌توانند نسبت به طرح دیدگاه و مسایل و مشکلات موجود در این مورد پبگیری کنند که بدون شک بررسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

حسینی‌منش بیان کرد: طی سال‌جاری به خصوص هفته‌های اخیر به صورت مستمر و منظم موضوع افزایش قیمت شن و ماسه در شهرستان با حضور مسوولان و گشت‌های مشترک بررسی و اقدام شده و این روند با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: همراهی و همکاری مردم با بازرسان، کارشناسان و مسوولان مرتبط در منطقه و اطلاع‌رسانی و بیان مشکلات نقش مهمی در رفع معضلات و پیگیری و همچنین برخورد قانونی با متخلفان دارد که امیدواریم ادامه یابد.

افزایش بی‌رویه قیمت شن و ماسه طی روز‌های اخیر در مهریز موجب نارضایتی شهروندان شده که جمعی از آنان نظارت بر قیمت‌ها در این بخش و برخوردقانونی با متخلفان را خواستار شدند.

قیمت شن و ماسه در معادن مختلف مهریز طی روز‌های گذشته از هر تن ۶۷ هزار تومان به ۸۲ هزار تومان افزایش یافته و حتی تا هر تن ۱۲۰ هزار تومان نیز به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، قیمت این مصالح مهم در ساخت و ساز‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون سه مرتبه افزایش یافته است و در ابتدای امسال قیمت هر تن شن و ماسه ۲۶ هزار تومان بود.

از ۲۷ معدن شهرستان مهریز ۲۲ واحد معدنی هم‌اکنون فعال است و اکثر آن‌ها در بخش تولید شن و ماسه و سنگ فعالیت دارند؛ معادن شهرستان مهریز در حومه شهر و برخی مناطق بخش مرکزی، زمینه اشتغال ۴۶۳ نفر را فراهم کرده اند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده