تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۴۴۵۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت سنگ شکن معادن در شهرستان آبیک تا اطلاع ثانوی ممنوع است

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان آبیک گفت: به دلیل افزایش آلودگی هوا، فعالیت سنگ شکن معادن شن و ماسه و کارخانه‌های آسفالت و بتن شهرستان آبیک تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش می‌متالز، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در حاشیه بازدید از معادن شهرستان آبیک گفت: با توجه به وضعیت ناسالم هوا طی چند روز گذشته و مصوبات جلسه استانی، فعالیت تمامی سنگ شکن‌های معادن و کارخانه‌های آسفالت و واحد‌های بتن مستقر در محدوده معادن شهرستان آبیک بر اساس مصوبه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: اگر شرایط پایدار جوی در چند روز آینده بر اساس اطلاعات هواشناسی، تغییر کند و شاهد بارندگی باشیم، واحد‌های مذکور مجاز به فعالیت خواهند بود.

احمدپور یادآورشد: موضوع ممنوع شدن این فعالیت‌ها به همه واحد‌ها و انجمن‌های مربوطه ابلاغ شده و در صورت هرگونه تخلف برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندار آبیک تصریح کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا و تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، ممنوعیت تردد و ورود کامیون‌ها به سطح شهر تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی بیان کرد: ماموران پلیس راهور در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر هستند و از ورود انواع کامیون‌ها به داخل شهر آبیک جلوگیری می‌کنند.

فرماندار شهرستان آبیک اظهارداشت: در آستانه برگزاری امتحانات مدارس و با توجه به بالا نبودن شاخص ۲۴ ساعته در شهر آبیک، تعطیلی مدارس در دستور کار نیست و بر اساس مصوبات ستاد کرونا تنها زنگ ورزش مدارس سطح شهرستان آبیک لغو شده است.


وی از همکاری صاحبان معادن در سطح شهرستان آبیک در زمینه تعطیل کردن سنگ‌شکن‌ها و کارخانه‌های تولید آسفالت تشکر کرد و گفت: تعطیلی این واحد‌ها به تمیزی هوا کمک می‌کند و در ساعات پایانی شب با ورود سامانه بارشی امیدواریم شاهد هوای سالم و پاک در سطح شهرستان باشیم.

احمدپور با اشاره به اینکه تعطیلی معادن به دلیل وارونگی هوا انجام شده است افزود: تلاش ما این است با همکاری همه دستگاه‌ها تا زمانی که شاخص‌ها به حد مطلوب نرسد معادن شهرستان تعطیل شده و از ورود کامیون‌ها به سطح شهر نیز جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان آبیک در پایان اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا در ۴۸ ساعت آینده وضعیت هوا را برای بیماران قلبی، سالمندان و به خصوص کودکان به وضعیت مطلوب برسانیم.

فرماندار شهرستان آبیک دوشنبه به همراه رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک و خبرنگاران این شهرستان از معادن سطح شهر آبیک بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده