تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۵۰۴۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس اداره صمت ابرکوه:

افزایش قیمت شن و ماسه ممنوع است

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت (صمت) شهرستان ابرکوه گفت: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان یزد خلاف مقررات و ممنوع است و افراد متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش می‌متالز، سیدمسعود میرحسنی روز پنجشنبه با اشاره به نود و یکمین کارگروه تنظیم بازار استان یزد افزود: قیمت مصوب تحویل هرتن شن و ماسه رودخانه‌ای در محل کارگاه تولیدی با احتساب ۹درصد مالیات ارزش افزوده و هزینه توزین و بارگیری در این شهرستان ۶۲۴ هزار و ۵۰۰ ریال است.

این مسوول بیان کرد: همراهی و همکاری مردم با بازرسان، کارشناسان و مسوولان مرتبط در منطقه و اطلاع‌رسانی و بیان مشکل نقش مهمی در رفع معضل و پیگیری و همچنین برخورد قانونی با متخلفان در این حوزه اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازرسی‌های مستمر انجام گرفته تاکنون تخلفی از جانب واحد‌های تولیدی شهرستان مشاهده و یا گزارش نشده است.

میرحسینی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه افزایش خودسرانه قیمت از سوی واحد‌های تولیدی با مراجعه به اداره صمت ضمن اعلام شکایت و یا از طریق شماره تلفن۱۲۴ یا این سامانه مورد را گزارش کنند.

میرحسینی ادامه داد: هم اکنون ۲ واحد تولید شن و ماسه رودخانه‌ای در شهرستان ابرکوه فعال است.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت ابرکوه همچنین در آستانه فرارسیدن سال نو یادآور شد: طرح تشدید بازرسی بر واحد‌های صنفی از پانزدهم اسفند در این شهرستان آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شمسی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نظارت برواحد‌های صنفی با همکاری ماموران اداره‌های تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی، بازرسی اصناف و مرکز بهداشت اجرا می‌شود تصریح کرد: این طرح با توجه به افزایش تقاضا مردمی برای خریدکالا وخدمات اجرا می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا متصدیان واحد‌های صنفی با اخذ کد بهداشتی (QR) از سامانه Asnaf.moi؛ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به ارایه خدمات به همشهریان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در اجرای نظارت بربازار با کمک ۱۵ نفر از ناظران افتخاری افزایش نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی انجام می‌شود.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارایه خدمات به شهروندان است و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده