تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۵۳۷۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پلمب ۲ معدن شن و ماسه در مرزن‌آباد

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان چالوس گفت: به دستور دادگاه مرزن آباد و به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، بروز حادثه، عدم تمدید مجوز و رانشی شدن زمین، ۲ معدن شن و ماسه در منطقه للجار و نجلار مرزن آباد پلمپ و تعطیل شد.

به گزارش می‌متالز، علی قاسمی با اشاره به توقف فعالیت یک واحد معدنی شن و ماسه طی چند روز گذشته در للجار مرزن آباد اظهار کرد: حدود ۵ ماه قبل رانشی در حوالی معدن شن و ماسه واقع در للجار مرزن آباد اتفاق افتاد و موجب تخریب حدود یک هکتار از اراضی منابع طبیعی شد.

وی به بازدیدی که با حضور دستگاه‌های مرتبط از محل معدن و ریزش انجام شد اشاره کرد و گفت: در این بازدید مشخص شد که این معدن در نقطه دیگری که احتمال ریزش وجود دارد مشغول فعالیت است که با دستور قضایی پلمب شد.

فرماندار چالوس افزود: معدن للجار به لحاظ زمین شناسی حالت لغزشی دارد و از سوی دیگر در این منطقه طرح جنگل اجرا شده است که رانش و ریزش موجب تخریب این طرح نیز شده است بنابراین پلمب آن باید صورت می‌گرفت.

قاسمی با اشاره به اخذ مجوز این معدن از سال ۸۸ و اتمام آن تا ۱۴۰۰ تصریح کرد: از سوی دیگر چهار ماه از اتمام مجوز این معدن می‌گذشت و هنوز تمدید نشده بود و بنابراین تا تمدید مجوز و مشخص شدن وضعیت باید در تعطیلی باقی بماند.

وی در ادامه به پلمب معدنی دیگر در منطقه مجلار مرزن آباد نیز اشاره کرد و یادآور شد: ۲ روز گذشته فعالیت این معدن که به نکات ایمنی در حین برداشت توجهی نکرده بود موجب ریزش سنگ و بروز خسارت به ۲ دستگاه خودروی گذری از جاده شد که به دستور قضا این معدن نیز تا زمان رعایت نکات ایمنی پلمپ شد.

فرماندار چالوس با تاکید بر حمایت از معدن داران و صنعتگران با توجه به شعار امسال گفت: شعار دولت حمایت از تولید است، اما به شرط انکه جان مردم و محیط زیست و منابع طبیعی به خطر نیفتد و از کارشناسان و مدیران استانی صنعت و معدن می‌خواهیم قبل از دادن مجوز به معدن داران همه جوانب سنجیده شود و با نگاه دقیق تری این امر صورت گیرد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

قاسمی ادامه داد: مرزن آباد و جاده کندوان دیگر ظرفیت مجوز معدن ندارد و همین تعدادی که در حال فعالیت هستند نیز گاهی باعث بروز مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی می‌شوند.

وی تاکید کرد: جایی که لغزشی است و یا طرح جنگل اجرا شده است به هیچ عنوان صدور مجوز برای معدن شن و ماسه توجیه ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده