تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۵۱۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن برم‌دلک مجوز دارد

‌می‌متالز - شهردار منطقه هفت شیراز گفت: فعالیت معدن شن و ماسه در نزدیکی محور باستانی برم‌دلک براساس مجوزی است که از سوی کارگروه زیربنایی استانداری فارس صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، قاسم اکبری به میزان کل بودجه شهرداری منطقه هفت شیراز در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: بودجه سال آینده این منطقه ۳۷۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گفته او، امسال رقم بودجه متمم به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان رسید، اما در عین حال بودجه سال آینده نسبت به سال جاری ۶۰ درصد افزایش دارد.

شهردار منطقه هفت شیراز همچنین به مشکلات مربوط به اجرای فاضلاب در این منطقه اشاره و گفت: با پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده از طریق استاندار فارس و مدیرکل آبفای استان، مقرر شد که تامین اعتبار این مهم از طریق فاینانس تأمین انجام شود تا بتوان اجرای کار را شروع کرد، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

اکبری گفت:، اما براساس وعده‌هایی که داده شده تا انتهای سال ۱۴۰۲ منطقه هفت نیاز به اجرای لوله گذاری ۱۲۰ کیلومتر خط فاضلاب دارد و این اقدام باید در بازه زمانی پیش‌بینی شده، اجرایی شود و اولویت اجرا نیز به بلوار اتحاد و روستای کوشکک و قسمتی از محله احمدآباد داده شده است.

شهرداری منطقه هفت شیراز همچنین با بیان اینکه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد این منطقه فاقد خط فاضلاب است، گفت: به جز بلوار فرصت شیرازی در مابقی مناطق همچون نصر آباد، دست خضر، وزیر آباد، احمد آباد و سایر روستا‌هایی که الحاق شده‌اند خط فاضلاب وجود ندارد و اجرای خط تعیین شده براساس اولویت بندی مناطق خواهد بود.

مشکلات مربوط به دو سایت گردشگری برم دلک و قصر ابونصر از دیگر موضوعاتی بود که اکبری به آن اشاره کرد و گفت: دو کارگاه در کنار این سایت وجود دارد که مقرر شده تا تملک آن از سوی شهرداری انجام شود، اما تاکنون اقدام اجرایی انجام نشده است.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص فعالیت یک معدن شن و ماسه در جوار این محور و آسیب‌هایی که بر نقوش برجسته برم‌دلک می‌گذارد، گفت: مجوز بهره برداری از این معدن از سوی کارگروه امور زیربنایی استانداری فارس صادر شده و مجوز برداشت از این معدن تا سال ۱۴۱۰ صادر شده است.

اکبری گفت: در این کارگروه اداره‌کل میراث فرهنگی هم حضور دارد و لذا تمام ارگان‌های ذیربط نسبت به صدور مجوز اقدام کرده‌اند و براساس مجوز، این معدن در حال فعالیت است.

شهردار منطقه هفت شیراز همچنین در خصوص سایت گردشگری قصر ابونصر گفت: این مجموعه ۳۶ هکتار حریم دارد که تنها ۷ هکتار آن را شهرداری تملک کرده و طبق قانون تنها در حوزه منظر فضای سبزی و ایجاد فضای دسترسی اجازه بهسازی داده شده و از سوی میراث هیچگونه اجازه ساخت و ساز داده نشده است.

محمدتقی تذروی، نائب رئیس شورا و ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه هفت نیز در این نشست گفت: در سال ۹۰ نزدیک به هفت روستا و آبادی در منطقه هفت به شیراز ملحق شد که در حال دریافت خدمات هستند و این روستا‌ها شامل وزیرآباد، قلعه نو، مهرگان، کوشکک، نصر آباد، ترکان و دست خضر است که بالغ بر ۸۰۰ هکتار وسعت دارند.

به گفته او، منطقه هفت شهرداری شیراز، یک هزار و ۷۵۰ هکتار محدوده خدماتی شهری دارد که یکی از معضلات اصلی آن عدم اجرای فاضلاب است.

تذروی با بیان اینکه خدمات رسانی به این منطقه در سه محور بلوار ولایت، بلوار نصر و بلوار اتحاد شکل گرفته است، گفت: اگرچه این منطقه دارای ۱۵ محله و جمعیتی فشرده است، اما تعداد پرونده‌هایی که از کمیسیون ماده ۱۰۰ از این منطقه ارجاع می‌شود از تعداد ۷۰ پرونده بیشتر نیست و میزان تخلفات بسیار پایین است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه هفت همچنین در خصوص موضوع روستا‌های الحاقی، گفت: شهردار شیراز موافقت با الحاق دو روستای دیگر به این منطقه را منوط به اجرای یکسری ضوابط کرده از جمله به روز شدن خدمات کرده است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر شیراز، طرح الحاق دو روستای گردخون و اقبال آباد در فرمانداری شهرستان شیراز در حال بررسی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده